Möt Probanas framstående experter och föreläsare

Pressmeddelande oktober 26, 2016 Probana Blended learning Utbildning Mini MBA Vidareutbildning CBA Kursdag Vidareutveckling E-learning Utveckling Föreläsare Föreläsning Undervisning Experter Probana Business Schhol Undervisare

Några av de välkända namn som våra Mini MBA- och CBA-deltagare får möta är: Peter "Peppe" Ekmark, Tomas Lydahl och Mia Hultman

Mailbillede 10

Probanas Mini MBA har sedan 2014 kommit att bli en ledande utbildning för ledare på den svenska marknaden. Sedan 2016 finns också en vidareutbildning på den välkända Mini MBA-utbildningen för den som önskar utökad kunskap och inspiration, en Certificate in Business Administration (CBA).

Utbildningarna riktar sig till ledare på alla nivåer inom både den offentliga och privata sektorn. Hur de är uppbyggda har kommit att göra dem till två väldigt populära och uppskattade utbildningar, framförallt genom en flexibel och modern inlärningsprocess: blended learning. Allt material nås enkelt och smidigt via vår utbildningsplattform, så kallad e-learning, och kombineras av frivilliga kursdagar.

På Mini MBA-utbildningen får deltagarna bl.a. möta följande undervisare och föreläsare:

Michael Södermalm – en av Sveriges mest välrenommerade föreläsare inom områdena mental träning, coaching, vinnande ledarskap, team, motivation, kommunikation, målbildsträning, service och kundbemötande. Michael har en bakgrund som fil.kand. och marknadsekonom, med en karriär som säljare och försäljningschef på ett av världens största IT-företag. Han är certifierad mental tränare och coach och han har bl.a. varit chefsutbildare på Volvo AB i över 12 år samt har coachat många stora idrottsstjärnor inför EM, VM och OS.

Camilla Persson – har arbetat med organisationsfrågor och ledarskap i både privat, offentlig, statlig och idéburen sektor i nästan 20 års tid. De senaste 10 åren har Camilla skaffat sig en nisch av att som chef bygga upp samt omstrukturera befintliga verksamheter utifrån ett värderingsstyrt perspektiv. Camilla har bl.a. arbetat med regionala utvecklingsfrågor, vilket har involverat arbetet med att ta fram Region Skånes regionala utvecklingsstrategi. Hon agerar idag egen konsult samt föreläsare inom organisation och ledarskapsområdet med ett särskilt fokus på meningsstyrd och värderingsstyrd organisations- och ledarutveckling.

Peter ”Peppe” Ekmark – är en annorlunda chef inom MTG-koncernen. Hans föreläsningar handlar om vikten av att leva sin dröm, om att våga och om vikten av att brinna, både i med- och motgång. "Peppe" lämnar ingen oberörd och han är välrenommerad föreläsare som verkligen får med sig sina åhörare. Han berättar om sin resa från en liten blyg pojke till framgångsrik chef på MTG, där han är idag. Det är en spännande föreläsning om hur han har startat många framgångsrika företag, om hans personliga utveckling samt om hans inspirerande ledarskapsförmåga, för vilken han vunnit många priser och gett honom flera utmärkelser.

Milou Häggå – är Senior Konsult på PwC och särskilt aktiv inom ledarutveckling. Under de senaste 10 åren har Milou inriktat sitt arbete på bl.a. beteendeförändringar i organisationer, ledarutveckling i privat och offentlig verksamhet men hon är även verksam som utbildare och inspiratör. Milou är utbildad till Kognitiv Beteendeterapeut, Organisationskonsult inom OBM, Organizational Behaviour Management, Legitimerad lärare, ICF-certifierad och professionell Coach och Certifierad Trainer i analysverktyget Extended DISC.

Mia Hultman – en av Sveriges ledande experter på värderings- och förändringsprocesser. Hon är utbildad inom affärskommunikation och kommunikologi och har arbetat med kommunikation, värdegrund och förändringsprocesser sedan 1991. Mia föreläser bl.a. om kommunikation, om värderingarna som styr våra liv, såväl som organisationer och låter åhörarna fundera över sina egna värderingar. Hennes uppdragsgivare är bl.a. Systembolaget, Björn Borg, HSB, SJ, Adidas, Arbetsmiljöverket och SATS.

Magnus Helgesson – har över 20 års erfarenhet av att bygga vinnande team och hans populära föreläsningar där han delar med sig av sina erfarenheter, idéer och verktyg ger en enorm energikick. Som den visionär han är så brinner han för att inspirera människor till framgång. Magnus öppnade Sveriges första Harrys-restaurang vid 23-års ålder och idag finns det över 40 restauranger, och kedjan omsätter cirka 700 miljoner kronor.

Och på CBA-utbildningen får våra deltagare bl.a. möta dessa undervisare och föreläsare:

Tomas Lydahl – har erfarenheter som bl.a. försäljningschef för Marriott Hotels i USA samt VD för Sveriges andra, och Europas tredje, bästa arbetsplats enligt Great Place To Work. Något som kommer väl till hands i hans utbildningar. Vidare är han författare till böckerna "WOW! Så får du dina kunder att rekommendera dig!" samt "TÄNK OM - du stressar i onödan, Hur du behåller ditt lugn oavsett situation".

Birgitta Sjöstrand – är utbildad ekonom och har arbetat många år inom finansbranschen. Birgitta brukar kallas för ”mellanchefens bästa vän” och hon föreläser bl. a. om motivation, målsättning, motiverande kommunikation, förändringsprocesser och hur man säljer in dem som chef. Efter ett antal verksamma år i London flyttade hon tillbaka till Sverige och vidareutbildade sig till licensierad mental tränare, gick sen alla steg inom NLP (Neuro Lingvistisk Programmering) samt utbildade sig till coach och tränare inom LAB Profile (Language and Behaviour) som handlar om motivationsmönster.

Kenth Åkerman – talare, ledarskapsexpert och mental coach. Kenth är en av Sveriges bästa och mest inspirerande föredragshållare som på heltid i över 16 år har inspirerat och utbildat tusentals människor. Han brinner för att skapa perspektiv, med affären och människan i fokus, och hans föredrag samt utbildningar har alltid ett högt tempo, är praktiska, provocerande och väcker eftertanke. Han är författare till flera böcker inom ledarskap, förändring och kundservice, och med stort hjärta, energi, tro på människan och hennes förmåga samt med en cochande stil, lyfter Kenth deltagarna till nästa nivå.

Ämnen