Vi er ikke bondefangere, men vi har kvajet os......

Pressemeddelelse november 7, 2007 Motor

Passus er blevet ændret

Vi er ret kede af at blive kaldt bondefangere, som det skete i overskriften i det seneste nummer af Motor, FDMs medlemsmagasin, siger salgschef Søren Kristensen fra EuroPark.

Parkeringsselskabet driver langtidsparkering på Amager Strandvej ved Københavns Lufthavn. Det er betalingsmetoderne for en parkeringsplads via internettet, der har udløst overskriften om bondefangeri. I artiklen omtales, at man kan betale en plads forlods, men er der ingen plads når man ankommer for at parkere, er pengene spildt.

Det fremgik tydeligt af teksten, man kunne læse på vores hjemmeside, så når man kender betingelserne på forhånd, synes jeg ikke, at man kan tale om bondfangeri. Det kræver jo, at man bliver snydt, fordi der er noget , man ikke får kendskab til i en aftale, siger Søren Kristensen og forsætter:

Men vi har kvajet os, nu vi er i gang med bønder. Det indrømmer jeg gerne, for man kan naturligvis ikke forlange penge for en ydelse, man ikke kan levere, så den passus er simpelt hen strøget af teksten.

Om det er bondefangeri eller ej, når alt ligger klart og oplyst, må det være op til den enkeltes temprament at afgøre. I hvertfald er der ingen, der er blevet snydt for en plads, de har betalt for via internettet. Højst kan der være tale om, at nogle bilister har snydt EuroPark ved ikke at betale:

I den tid vi drevet pladsen, har der max. været samlet 500 biler på en`og samme tid, og da der er plads til ca. 1300 biler, har ingen kørt forgæves og har altså heller ikke mistet penge, fastslår Søren Kristensen.

Motor