Sigtebrødsgrisen vækker julejubel

Pressemeddelelse november 7, 2006 Erhverv

En sjov gris af sigtebrød er julens helt store hit hos din lokale Konditor Bager.

11907 005
- Jo, det skal nok give nogle store smil ved julebordene rundt omkring, siger bagermesteren hos din lokale Konditor Bager og viser det helt nye brød, der er formet som en glad gris og bagt af sigtemel, som førhen var meget populært i juletiden.

- Det er både et sjovt og dekorativt indslag, der vil pynte på ethvert julebord eller til julefrokosten. Og den er lige til at sætte tænderne i, hvis man ellers nænner det, griner bagermesteren, der allerede har mærket, at kunderne er vilde med sigtebrødsgrisen.

I det hele taget er julen højsæson hos Konditor Bager. Duften af nybagt brød og kage hører i særlig grad julen til. Sammen med alle de andre skønne juledufte som gran og kanel, kan den helt rigtige duft af for eksempel småkager føre en helt tilbage til barndommens jul.

- Og med KONDITORBAGERs småkagedej vil hjemmet hurtigt ose af go´gammeldaws jul. Den skal blot skæres ud, lægges på bagepladen og bages i ovnen derhjemme. Så breder der sig hurtigt en herlig duft af jul i køkkenet. Man kan sige, at vi har gjort alt det grove, så kan du selv gøre det sjove, siger bagermesteren med et glimt i øjet.

Sirupskager, honninghjerter, juleboller og et helt nyt urterugbrød til julefrokostbordet er endnu nogle af de særlige julespecialiteter, du lige nu kan finde i den julepyntede bagerbutik.

- Det er en travl tid, vi går i møde. Men til en rigtig jul hører godt brød, så det tager vi gerne med, siger den glade og veloplagte bagermester hos din lokale Konditor Bager.

Erhverv