Vattnar trädgården och tömmer poolen med upp till 5 000 liter i timmen

Pressmeddelande juni 16, 2008

Allt fler trädgårdsägare har märkt att trädgårdspumpen är en lika nyttig och oumbärlig utrustning som trädgårdsslangen och vattenkannan

112446

Det gäller till exempel alla som har en regnvattentunna, en trädgårdsdamm eller en simbassäng. Med en trädgårdspump i handen kan man vattna trädgården med ungefär samma tryck som de dyra droppar man annars skulle ta ur vattenkranen. Och ska poolen tömmas, klarar den även det på rekordtid.

På Al-KO Ginge vet man allt som är värt att veta om trädgårdspumpar och det har man tydligt visat med vårens nya modeller. Men även om de är nya garanterar tillverkaren att de är väl beprövade och lika driftssäkra som alla de andra produkterna i sortimentet för hus och trädgård.

Förfiltret är standardBland allt det nya är det värt att lägga märke till det stora förfiltret i storlek XXL, som dessutom är standardutrustning till skillnad från de flesta andra pumpar på marknaden. Filtret är placerat vågrätt och minskar därför inte trycket, utan skyddar pump och kontraventil effektivt mot orenheter i vattnet, vilket ger extra lång driftstid. Vid byte av filtret behöver man inte montera bort sugsetet.

5 000 liter i timmenMed ett vattentryck på 5 bar skickar JET F 1300 ut upp till 5 000 liter vatten i timmen jämfört med cirka 3 000 liter som är det normala för den här typen av pumpar. Och trots det är pumpen mycket tyst och stör inte grannarna.

Bildtexter:

AL-KO trädgårdspumpar skickar med ett tryck på 5 bar ut upp till 5 000 liter vatten i timmen.

Det extrastora filtret är standard och skyddar pump och kontraventil utan att minska vattentrycket.

Ytterligare information hos:

Ginge Svenska AB • Box 133 • 425 02 Hisings Kärra • tel 031-57 35 80 • fax 031-57 56 20 • e-mail: mailto:[email protected]

Text och bild kan rekvireras på vår hemsida: http://www.ginge.com/

112446
Hämta | 2,19 MB | 2656 x 3992 | .jpg

112446 ekstrastor forfilter
Det ekstrastore filter er standard og beskytter pumpe og kontraventil uden at mindske vandtrykket.
Hämta | 2,79 MB | 2656 x 3992 | .jpg

112446 miljo
AL-KO havepumper sender med et tryk på 5 bar op til 5.000 liter vand ud i timen.
Hämta | 2,68 MB | 2136 x 3216 | .jpg

Zip och ladda ner alla filer