Unikt solskydd produceras i Sverige

Pressmeddelande januari 18, 2007 Health

Brun men inte bränd med bara en applicering

NU PRODUKTION I SVERIGE FÖR SKANDINAVIEN

Under januari månad lanserar det lilla familjeägda läkemedelsföretaget Clemens Medical AB marknadens säkraste solskyddsmedel i Skandinavien. NovaDulci ONLY once-a-day BLOC är ett solskydd som när de appliceras enligt deklarationen garanterar att man inte får brännskador på huden och minskar därmed risken för hudförändringar.

De flesta av oss vill vara utomhus och njuta av solen på fritiden och dessutom få lite färg i ansiktet och på kroppen. Med det finns goda skäl att vara rädd om sin hud och skydda den mot solens strålar. Ett utmärktsätt är att använda NovaDulci ONLY BLOC.

Med NovaDulci ONLY BLOC får man ett väl fungerande solskydd med bara en daglig applicering samtidigt som man blir brun. ONLY BLOC rekommenderas till alla typer av utomhusaktiviteter såsom solbad, golf, tennis, segling, fjällvandring, fiske, sportaktiviteter, m.m.

ONLY BLOC ger skydd för både ansiktet, kroppen och hjässan.

ONLY BLOC kladdar inte, är vattenfast och osynlig på huden. Fuktbevarande cream och kosmetika kan användas när produkten har torkat på huden.

ONLY BLOC kan med fördel användas för att skydda ansikte och hjässa. Rekommenderas för tunnhåriga, skalliga, snaggade och alla som behöver ett effektivt skydd på hjässan eller i ansiktet. ONLY BLOC ger en jämn solbränna på ansikte och hjässa. ONLY BLOC innehåller naturliga hudvårdande och återfuktande komponenter. ONLY BLOC kan användas av både barn och vuxna.

Försäljningsställen: NovaDulci ONLY BLOC finns att köpa hos alla välsorterade hälsokostbutiker, livsmedelsbutiker och varuhus.

För mer information se bolagets hemsida; www.clemensmedical.com eller kontakta: Peter C Melinder, Medicinsk chef och VD Tfn: 046-540 8009 Fax:046-249 009 e-post: peter.melinder@clemensmedical,com

Clemens Medical AB är ett familjeägt biomedicinskt företag verksamt på den nordiska marknaden. Produktsortimentet under varumärket NovaDulci är functional cosmetics, läkemedelsnära produkter och diagnostika. Produktionen ligger i Eslöv och Halmstad. Produkterna ingår i ett större produktsortiment för egenvård.

Health