Trådlös plug & play-flipover

Pressmeddelande april 23, 2009 Business

Oxford Papershow. Det interaktiva mötes-setet och den första i sitt slag, som ersätter flipover och whiteboard

Blok FlipOver SE
1. Den digitala pennan och det interaktiva pappret.

Med Papershow blir allt som mötesledaren skriver för hand visat för alla i lokalen. Det sker via skärmen eller projektorn, precis som en vanlig flipover eller whiteboard. Men nu med alla digitala fördelar. Till exempel fördelen med att kunna skriva med olika färger och streckbredder utan att byta penna. Eller att kunna teckna snygga streck och perfekt formade cirklar och fyrkanter. Det som är nog så viktigt: att spara allt som är skrivet, som mötesanteckningar i Pdf-fil bara att maila till deltagarna direkt efter mötet. Det är alltså inte längre nödvändigt att renskriva den fulltecknade whiteboarden eller de handskrivna flipover-arken.

Papershow framhäver presentationen

och gör den ännu mer levande. Sidor i presentationen kan skrivas ut i förväg på det interaktiva pappret och senare kan handskrivna inlägg tillföras under mötet. Till exempel i form av idéer och kommentarer från deltagarna. Härmed uppnår man den eftertraktade interaktiviteten som ytterligare höjer uppmärksamheten. I stället för det tidskrävande mötesreferatet, mailar man enbart presentationen med alla kommentarer till deltagarna.

Papershow består av en digital Bluetooth penna, en Bluetooth USB-nyckel med software och interaktivt papper. Det behövs ingen installation. Sätt USB-nyckeln i datorn och den är klar. Startsetet har rek.pris 1249,00 kr exkl. moms och kan köpas i de flesta kontorsvaruhandlare och bokhandlare.  För fler upplysningar: www.papershow.com och Bantex AB tel. 040 - 29 19 70

Business

Blok FlipOver SE
1. Den digitala pennan och det interaktiva pappret.
Hämta | 0,73 MB | 563 x 591 | .jpg

PC FlipOver SE
2. Mötesanteckningar överförs till datorn via en USB-nyckel.
Hämta | 0,77 MB | 590 x 590 | .jpg

Visuel TABLEAU BLANC FlipOver SE
3. … och visas för alla med hjälp av t.ex. en projektor. Efter mötet sparas mötesanteckningarna som Pdf och mailas till deltagarna.
Hämta | 0,69 MB | 473 x 590 | .jpg

Zip och ladda ner alla filer