Roligt och kreativt höstmys med Fiskars!

Pressmeddelande september 13, 2006 Lifestyle

På hösten, när regnet piskar mot rutorna och stormarna river av de sista löven från träden, är det mysigt att samlas kring bordet och göra saker tillsammans. Fiskars hobbyprodukter inspirerar till kreativt höstpyssel för hela familjen – skapa allt från eleganta kort och bildramar till scrapbooks och egna memoryspel.

Ägna tiden åt kreativt skapande med Fiskars hobbyprodukter tillsammans med familjen i sommarstugan, under höstlovet hos mormor och morfar eller under regniga eftermiddagar efter skolan.

Fantasin får hjälp på traven med rivlinjaler och roliga stansar. Resultatet blir lyckat för såväl de minsta som de mer erfarna.

Scrapbooking allt mer populärt
Scrapbooking har fått en renässans och används för att göra personliga gåvor, minnesböcker och kreativa fotoalbum. Och hösten är en perfekt årstid för scrapbooking med sina långa mörka kvällar. Spara minnena från semestern, högtider eller barnets första år i en vacker inramning.

Med Fiskars rivlinjaler, som ger papper och kartong samma naturliga utseende som handgjort papper, blir din scrapbook ännu finare. Rivlinjalerna som kan användas till allt från scapbooking till födelsedagskort finns med fyra olika mönster.

Söta figurer snabbt och enkelt
Andra användbara hobbyverktyg från Fiskars är stansarna, som precis som ett gammaldags hålslag kan stansa ut söta, roliga och vackra figurer i papper och kartong med bra precision. Det ger som resultat fina hålmönster och figurer som kan klistras på kort, scrapbooksidor och bildramar.

Du kan också använda figurerna för att göra ett eget memory som familjen kan roa sig med under kulna höstkvällar. Klistra bara fast figurerna på baksidan av jämnstora kort i kartong och testa hur bra minne familjemedlemmarna har.

Med hobbyprodukterna från Fiskars kan man låta fantasin flöda och ha roligt tillsammans trots gråvädret.

Rek. priser
Rivlinjal med fyra olika mönster kostar ca 59,- /st.
Teeny Tiny punches in a mini-case (36 olika motiv), 599,- /set
Pop-Up punchset med 12 olika handstansar, ca 479,-/set

Mer information:
Fiskars Brands Sverige AB, Produktchef Anna Runesson tel. 0141-480 00, [email protected] eller www.fiskars.se

Bildtext
Foto 1 (rivlinjal): Med de nya rivlinjalerna från Fiskars kan du skapa vackra kanter på allt från kort och inbjudningar till scrapbooksidor och bildramar under höstens pysselkvällar.

Foto 2 (stansset): Söta, roliga figurer och vackra hålmönster i papper och kartong. Med hjälp av Fiskars ”Teeny Tiny punches in a mini-case” med 36 stansmotiv hittar du något för varje tillfälle.

Lifestyle