Reykjavik Internet Marketing Conference (RIMC) en av årets hetaste konferenser enligt Internetworld

Pressmeddelande februari 3, 2010 PR

Under beskrivningen ”de 48 hetaste konferenserna för dig som jobbar med webb” har tidningen Internetworld utsett Reykjavik Internet Marketing Conference (RIMC) till en av de viktigaste konferenserna inom digital marknadsföring under 2010.

RIMC 2010150pix

Den årliga konferensen inom marknadsföring på Internet kommer att äga rum den tolfte mars på Smaralind Kongresscenter i Reykjavik, Island. Årets tema är möjligheterna av att anamma strukturerade PR strategier och fokuserade reklamkampanjer genom Internet och mobil marknadsföring.

Internetworld beskriver RIMC som en liten men internationell konferens av hög kvalitet. I fjol deltog drygt 200 personer vilket gör Reykjavik Internet Marketing Conference till en intim tillställning med goda möjligheter för nätverksbyggande och tillgänglighet till talarna.

Årets konferens kommer att ha två keynote talare, Allen McCaskill, Director of Media Solutions på Ericsson och Ashley Friedlein, VD för Econsultancy.

Andra talare inkluderar Allan Dick JR., Marknadschef och Senior Rörmokarevangelist på Vintage Tub and Bath, Jenny Leahy, Manager, Community & Web Publishing på Microsoft Advertising, Eugene Ehrbar, VD för Anomaly, Gudmundur Arnar Gudmundsson, Kommunikations och Marknadschef på Icelandair och Elísabet Grétarsdóttir, Marknadschef för Eve Online.

RIMC 2010 är en perfekt möjlighet för alla som arbetar med eller är intresserade av affärer och marknadsföring på Internet. Konferensen är riktad mot personer som är verksamma inom reklam och marknadsföring, webbredaktörer, sälj och marknadschefer såväl som företagsledare.

Biljetterna kostar 34.900 ISK (cirka 2.000 SEK) Om man bokar före den åttonde februari. Vid bokning efter den åttonde februari är biljettpriset 49.900 ISK (cirka 2830 SEK). Medlemmar av Econsultancy och Islands Markandsföringsförbund får 20 procent rabatt.

Mer information om RIMC 2010 och information för bokning finns på www.rimc.is/en

PR