Psion Teklogix utvidgar med ännu fler RFID-möjligheter

Pressmeddelande december 13, 2007 IT

Den omfattande serien av RFID-möjligheter för handterminaler ger kunderna möjlighet att matcha teknologin efter sina behov

WAP G2 RFID KA SE

Som ett direkt svar till de kunder som har ett fortlöpande behov av innovativa lösningar till sin datainsamling, lanserar Psion Teklogix utvidgningen av sin marknadsledande serie av mobila RFID-lösningar med sex nya RFID-läsare till WORKABOUT PRO-serien av robusta handterminaler.

Dessa RFID-läsare stöder olika möjligheter till radiospektrum inklusive Low Frequency (LF), High Frequency (HF), Ultra High Frequency (UHF), passiv och UHF-aktiv och vänder sig mot nästan alla typer av RFID-tillämpningar.

Tillsammans med andra tekniker som streckkodsskanner med laser eller bildteknik, GPS, WiFi- och WAN-radio ger RFID-läsarna från Psion Teklogix kunderna möjlighet att välja en passande teknikkombination för sina tillämpningar.

Kombinerat med RFID-möjligheter till handterminalerna 7535 och 7530 erbjuder Psion Teklogix det mest kompletta urvalet av RFID-utrustade handterminaler i branschen. RFID-utrustade terminaler ger kunderna möjlighet att förbättra effektiviteten och precisionen i sin datainsamling i en lång serie applikationer.

"WORKABOUT PRO är den mest flexibla och robusta handterminalen på marknaden, 7535 är vår mest populära handterminal för lagertillämpningar och 7530 är vår mest robusta enhet designad för extrema tillämpningar. Genom att utveckla serien av RFID-lösningar på tvären till dessa enheter ger vi kunden flera valmöjligheter - möjlighet att välja den rätta enheten och den rätta tekniken till enheten. Detta ger kunderna det högsta värdet och flexibiliteten eftersom de kan uppnå sina affärsmål mer precist," säger Pierre Bonnefoy chef för RFID-lösningar hos Psion Teklogix. "RFID-tekniken utvecklas på många marknader - globala försändelser förväntas nå 8,4 miljarder dollar 2012 - och vi är fokuserade på att hjälpa kunderna med att planera för framtiden för att möta dessa marknadskrav."

Förutom att förbättra effektiviteten och precisionen på kundens datainsamling, reducerar Psion Teklogix RFID-produkter mängden av nödvändigt direkt arbete och förbättrar lager- och kvalitetskontrollen. Dessa fördelar ger ökad produktivitet, kostnadsbesparingar, konkurrensfördelar och snabb utdelning på investeringen.

För mer information om RFID-läsarna besök Psion Teklogix Global Solutions Database och sök efter RFID: http://www.psionteklogix.com/

Om Psion Teklogix, Inc.

Psion Teklogix är en global leverantör av lösningar för mobila datorer, designade att förbättra effektiviteten och produktiviteten för ledande företag över hela världen. Lösningarna fokuserar på en rad innovativa, mobila datorer av hög kvalitet, designade för tuffa och krävande miljöer. Psion Teklogix är en marknadsledare inom robust hårdvara, integration, service och support samt inom nya och banbrytande teknologier, inklusive bildhantering och RFID. Med 40 års erfarenhet som grund, har Psion Teklogix kunder i mer än 80 länder och 39 försäljnings- och supportkontor i 23 länder. Psion Teklogix har sitt huvudkontor i Mississauga i Ontario i Kanada, med fler kontor i USA, Europa och Asien. Psion Teklogix moderbolag, Psion PLC, är listat på Londons börs (PON.L) I de nordiska länderna är Psion Teklogix representerat med kontor i Allerød, Fredericia, Göteborg och Stockholm. För mer information, besök http://www.psionteklogix.com/.

IT