Psion Teklogix upprustar på servicefronten

Pressmeddelande mars 7, 2008 IT

"Välj den service du har användning för - varken mer eller mindre." Det är en viktig del av Psion Teklogix’ nya globala serviceprogram, i-Serv, som besparar sina kunder både tid och pengar.

I serv psionteklogix1
i-serv reparationscenter Psion Teklogix

Psion Teklogix utökar serviceprogrammet till ett nytt världsomspännande erbjudande - i-Serv, www.psionteklogix.com/i-serv  - som sätter nya standarder för företagets hela serie av robusta, mobila datorer. Den nya I-serv lösningen förenklar serviceprocessen så att kundens totala utgifter på service och hardware kan reduceras ända upp till 50 %. Genom att kombinera realtids online, global tracking av enheter med garanterade serviceavtal, live help-desk support dygnet runt, teknisk on-site support och inkludera egna reparationer av felhanterad utrustning blir I-serv en av marknadens mest flexibla kundservicelösningar.

Nyckeln till Psion Teklogix' nya I-serv program är företagets världsomfattande service som är både "innovativ, informativ, inklusiv och interaktiv". Med I-serv undgår kunden de typiska styckvisa service erbjudanden där det ofta finns hål i vad servicen täcker och en oklarhet över vad som är inkluderat i serviceavtalet. "Arbetslivet har ofta känt sig lämnade i sticket med oöverskådliga "reservlösningar" på serviceområdet. Många har upplevt det som mer problematiskt att hantera servicedelen än att välja och implementera själva produkten," säger Pascal Llorca, Vice President för Global Service hos Psion Teklogix.  "Vårt mål med i-Serv är att göra det enkelt för kunderna att välja den service som ger dem flest fördelar, både vad gäller form och innehåll. På det sättet kan man minimera dyrbar spilltid och bevara fokus på att producera till - och ge service till - sina egna kunder.

i-Serv på alla plan

Psion Teklogix' kunder får med I-serv möjligheten att välja flera olika kombinationer i serviceavtalet: All inclusive, garanterad reparation samma dag eller inom 3 arbetsdagar, "8 timmar -  5 dagar i veckan" eller 24-7 live help-desk support och on-site support inom en arbetsdag. På varje enskild servicenivå erbjuder Psion Teklogix gratis uppgradering till "same day" på kundens nästa reparation, om den garanterade tidsfristen inte skulle hållas. Därutöver så kommer kunder som köper ett tvåårigt I-serv avtal att motta ett exklusivt erbjudande om att få gratis service ett tredje år.

i-Serv innehåller följande primära beståndsdelar:

• Teknet - Psion Teklogix' online realtids kundservicesystem gör det möjligt att få hjälp antingen ute i fält eller på företaget. Med hjälp av Teknet kan kunderna på ett ögonblick upprätta en Return Material Authorization (RMA), som spårar deras enheter från att de lämnar företaget fram till att de returneras. Teknet ger även tillgång till en komplett servicehistorik, allt från en förteckning över alla samtal till help-desk, till en komplett styrning av utrustning i fält.
  • Snabb reaktionsgrupp - En medarbetare från Psion Teklogix' erfarna, tekniska supportgrupp kommer ut till kunden, när som helst och var som helst, för att snabbt och effektivt hitta felet, reparera, justera, konfigurera eller förbättra de mobila datorernas infrastruktur.

• Live Help-Desk Support - Oavsett om kontakten sker per telefon eller online kan kunden alltid enkelt få kontakt med en medarbetare inom teknisk support som kan besvara alla servicefrågor. Med en responstid inom 90 sekunder på 96 % av alla ingående samtal är Psion Teklogix ledande på marknaden.
  • All inclusive- Utöver defekter som uppstått vid normal användning av utrustningen finns en utökad försäkringstäckning som omfattar även reparation av alla skador som uppkommit som följd av felhantering eller otur.
  • RFID garanti för reparation samma dag- I händelse av att Psion Teklogix inte håller den garanterade expeditionstiden för en reparation kommer kunden att motta en RFID-tag, som kan bifogas vid nästa reparation och garanterar en 24-timmars expeditionstid (från att kunden sänder enheten till den returneras).
  • Hämtningpå plats - Psion Teklogix går ett steg längre genom att gratis hämta skadade enheter hos kunden.

Psion Teklogix erbjuder sina kunder en oöverträffad servicekvalitet med en leveranstidsprecision på över 96 %. I december 2007 uppnådde Psion Teklogix 4.7, 4.6 och 4.7 på en skala med 5 som det högsta, hos företaget Service 800 Inc.,  för sitt reparationscenter, sin help-desk och sin service i fält. Service 800, Inc.'s månatliga servicekvalitetsundersökning inkluderar världsklass Six Sigma företag såsom Canon USA, Fujitsu Computer Systems, IBM, Ingram Micro, Lexmark och Xerox Global Services och Toshiba bara för att nämna några få.

Psion Teklogix betjänar sina kunder globalt från företagets reparationscenter i USA, Canada, Frankrike, Sydafrika, Indien, Kina och Singapore. För mer information om i-Serv och produktserierna av robusta, mobila datorer besök www.psionteklogix.com.

IT