Psion Teklogix levererar välskyddad produkt med säkert grepp

Pressmeddelande juli 3, 2009 IT

Psion Teklogix introducerar nya tillbehör till NEO, det senaste tillskottet i serien med handhållna datorer.

NEO rubber boot jul2009

Med extra skydd mot stötar och ett nytt pistolgrepp är den lilla handhållna datorn NEO från Psion Teklogix perfekt för detaljhandeln och den lättare industrin. Varuregistrering i butik och på lager samt priskontroll m.m. är nu ännu enklare och säkrare. Det nya skyddet kan användas tillsammans med pistolgrepp, handledsband, handrem och axelrem. Skyddets nedre del kan justeras så att handterminalen kan placeras i laddaren utan att skyddet måste tas av helt.

Användarvänlighet är lika med NEO. Handdatorn har tydlig färgskärm med hög upplösning och pekfunktion. Denna vinklade display är ergonomiskt utformad för optimal visning och säker avläsning vid datafångst - du slipper den så kallade "scanna, vrida, kisa med ögonen och försöka läsa-proceduren". NEO har även högkapacitetsbatteri med utmärkt hållbarhet. Med full laddning räcker batteriet till en hel dags arbete.

Liten och robust

NEO väger endast 275 g och är inte större än att den får plats i fickan. Trots detta är den mycket robust och utformad för att klara riktigt tuffa tag. Det avtagbara pistolgreppet gör även att den snabbt kan ställas om till andra funktioner. NEO finns med 48-knappars alfanumerisk knappsats, alternativt 26-knappars numerisk knappsats, och stöder olika applikationsbehov.

Optimal flexibilitet

NEO stöder Microsoft Windows® CE NET 5.0, som möjliggör integrering av andra datafångst- och kommunikationsfunktioner, som laserscanner, trådlöst LAN (WLAN) och Bluetooth® m.m. NEO tillämpar Psion Teklogix PTX ConnectTM vid överföring av IP-telefoni med direktsamtal för talkommunikation samt snabbmeddelanden och textmeddelanden. NEO är dessutom RFID-förberedd.

_______________________

Om Psion Teklogix

Psion Teklogix hjälper mobila medarbetare att bli effektivare, att tillföra mervärde och att få fler nöjda kunder. Våra robusta, mobila datorer är utformade, konstruerade och kompatibla för att maximera Return on MobilityTM. Detta är möjligt genom minimerade extrakostnader vid mobilitet, förbättrad uppdragseffektivitet och förlängd livslängd för varje apparat. Psion Teklogix Return on MobilityTM underlättar arbetet inom de mest progressiva områdena, som fältservice, logistik, distributionskedja och transport, genom att vara steget före.
Företaget bildades i september 2000 som ett resultat av fusionen mellan brittiska Psion Enterprise (avdelning inom Psion PLC) och kanadensiska Teklogix Inc. Psion Teklogix är huvudbolag i Psion Group, som är börsnoterad på London Stock Exchange. Psion Teklogix har sitt huvudkontor i Mississauga, Ontario, i Kanada med dotterbolag i Europa, USA, Asien, Latinamerika och Mellanöstern.

IT