Professionell översättning på 15 minuter

Pressmeddelande oktober 14, 2009 IT

Nu lanserar översättningsföretaget LanguageWire den banbrytande översättningslösningen Live Translation. Live Translation är den perfekta lösningen för utvecklare, projektledare och marknadsförare som vill ha lätt åtkomlighet och snabb leverans utan att behöva tumma på kvaliteten.

LiveTranslation

Ett seriöst alternativ till Google Translate
Webbaserade översättningsverktyg, till exempel Google Translate, får allt större uppmärksamhet tack vare sin snabbhet. Men det finns inga kvalitetsgarantier. Med Live Translation finns det däremot människor bakom tekniken, och kunden kan vara säker på att få ett professionellt resultat.

Live Translation bygger på enkla och snabba onlinebeställningar och den färdiga texten levereras direkt till kundens e-postadress.

Perfekt för IT och utveckling
Live Translation är anpassat för kortare översättningar som ska användas direkt. Kunden kan få upp till 100 ord översatta till ett fast, lågt pris och få översättningen levererad inom högst 15 minuter.

Kombinationen är intressant i branscher där det finns stora krav på snabbhet, till exempel inom IT, där det kan vara svårt att förutse alla rubriker och beskrivningar som kan behövas till en ny webbplats, en e-learning-session, ett CRM-system eller annan teknik som kan förändras många gånger på vägen till färdig produkt.

Utvecklat i samarbete med kunderna
Den nya tjänsten har utvecklats i samarbete med ett antal kunder som har bidragit med synpunkter på relevans och användarvänlighet. Charlotte Røvig från Cassis Media säger så här: ”Det är fantastiskt att det nu går att göra så här med mindre översättningar. Vi behöver ofta anpassa eller göra tillägg i text inom pågående projekt, och då är Live Translation helt perfekt, eftersom det är både lättanvänt och snabbt.”

Fördelar

• Snabb leverans
  • Fast, lågt pris
  • Professionell översättning
  • Dokumentation och säkerhetskopiering av alla texter

Om LanguageWire
LanguageWire finns representerat i fem länder och är känt för sina innovativa lösningar. LanguageWire lägger stor vikt på utveckling av integrerade lösningar som bygger på API och har ingått partnerskap med flera större aktörer inom e-learning och produktinformationshantering (PIM). Dessutom är LanguageWire certifierad Adobe-partner.

IT