Ordning och reda bland redskapen

Pressmeddelande maj 4, 2006 Lifestyle

Redskap ska inte ligga huller om buller,de ska hänga på krokar

5509
En välvårdad trädgård kräver bra redskap. Med tiden samlar man på sig allt fler, och till slut ligger de i en enda röra.
På marknaden finns det många olika system som man kan använda för att få bättre ordning på redskapen. Men alla är inte lika bra, eller lätta att sätta upp. I värsta fall håller inte krokarna för redskapen.

Fiskars lanserar en enkel, klassisk lösning som hjälper dig att hålla ordning på grepen, kantskäraren, kultivatorn, hackan, räfsan, kvasten och alla de andra stora och små redskapen.
Lösningen består av en serie redskapskrokar i det starka kvalitetsmaterial som kännetecknar Fiskars Classic.
Redskapskrokarna är diskreta och målade i en klassisk vinröd färg, som passar till alla Fiskars Classics produkter.

Ett paket redskapskrokar innehåller fem krokar med skruvar.
Krokarna kan till exempel hängas på en rad bredvid varandra. Enkelkrokarna kan sättas upp med ett avstånd anpassat efter vilka redskap som ska hänga där. Redskapen kan hängas upp i handtaget eller huvudet beroende på vad som blir snyggast. Välj själv om redskapen ska hängas upp efter längd eller om redskap med olika långa skaft ska blandas.

Förslag på ca pris inkl. moms 5-pack 99:-

Bildtext:
Böcker förtjänar en plats i en bokhylla, och trädgårdsredskap en krok att hänga på. Med redskapskrokarna från Fiskars Classic kan du arrangera redskapen stilfullt.

Kort om Fiskars Brands Sverige AB
Fiskars tillverkar och säljer produkter för trädgård, fritid och hem. Fiskars Brands Sverige AB är ett dotterbolag till Fiskars Brands Inc. som ingår i det finska moderbolaget Fiskars Brands Finland Oy AB grundat år 1649.

För mer information kontakta:
Mikael Hall, Produktchef Fiskars Brands Sverige AB, tel: 0141-480 09, mobil: 070-555 63 55, e-post: [email protected]

Lifestyle