Nya fordonsmonterade datorn med en fullständig uppsättning funktioner i liten ram

Pressmeddelande juli 3, 2007 Business

Psion Teklogix fulländar portfolio med den nya 8515 fordonsmonterade datorn, idealisk för fordon med begränsade monteringsmöjligheter

Psion Teklogix, en världsomfattande leverantör av lösningar för mobil kommunikation, trådlös datainsamling, image capture och RFID, lanserar sin 8515 fordonsmonterade dator - en komplett dator inpackad i en kompakt och lätt ram, idealisk för fordon med begränsade monteringsmöjligheter.

Den nya 8515 med en uppsättning effektiva funktioner som kan användas i många olika industrimiljöer fulländar Psion Teklogix familj med robusta fordonsmonterade datorer. Datorn erbjuder högsta funktionalitet vare sig den används i en gaffeltruck, i ett lager eller i en hamn, eller som stationär terminal med fast montering som exempelvis datainsamlingscenter på produktionsgolvet.

Med sin behändiga storlek ger 8515 maximal obehindrad sikt för gaffeltruckförare utan att kompromissa med hållbarheten och har nu en skarp 640 x 480 fullskärms- VGA färgdisplay som stödjer så gott som alla program. Den ljusa touchskärmen kan avläsas i de flesta ljusförhållanden.

Den Windows Embedded CE 5.0 baserade 8515 levereras med XScale-processor, 802.11-teknologi och Bluetooth. Den är även utrustad med ett alfanumeriskt tangentbord helt i PC-stil och med 10 programmerade funktionsknappar som möjliggör flexibel och korrekt inmatning av data.

Seriell RS232, två USB-värdar och en USB-enhet som med hjälp av kostnadseffektiva standardanslutningar gör det möjligt att enkelt ansluta till en rad olika kringutrustning, såsom streckkodsläsare, skrivare och RFID-läsare.

8515 erbjuder unika tillvalsfunktioner som exempelvis Psion Teklogix Mobile Control Center (MCC). MCC-programvaran möjliggör fjärrstyrd och säker installation och oavbruten hantering av mobila enheter och kringutrustning. 8515 tillhandahåller även en högtalare/mikrofon som stödjer en behändig push-to-talk-teknik som tillsammans med PTX Connect, en plattform som möjliggör innehållsrik multimediakommunikation, ersätter en Walkie-Talkie med hjälp av Voice-Over-IP-teknik.

"8515 erbjuder en idealisk kombination av teknologisk prestanda och kostnad, allt i en fordonsmonterad dator med liten formfaktor med exceptionell funktionalitet" säger Lars Langgaard, managing director hos Psion Teklogix för de nordiska länderna. "Datorns mångsidighet gör den till ett smart val för att uppnå effektivitet längs mångfaldiga leveranskedjeprogram."

8515 är det senaste tillskottet till Psion Teklogix Windows-baserade familj med fordonsmonterade datorer. Genom att slå ihop 8515 med 8525 och 8530, och med de nyligen introducerade familjerna 8580 och 8590 för fordonsmonterade datorer, förser Psion Teklogix sina kunder med möjligheten att välja den dator som bäst passar deras behov.

Billedtekst:
8515-terminalen kan monteras på ytor som normalt är för svaga för att bära andra, tyngre truckterminaler

Om Psion Teklogix Inc.
Psion Teklogix är en global leverantör av lösningar till mobil kommunikation och insamling av data och trådlösa enheter. Verksamhetens fullt integrerade mobila datorlösningar omfattar solid maskinvara, säkra trådlösa enheter, robust programvara, professionell service och utomordentligt god support. Psion Teklogix är djupt engagerad i att hjälpa sina kunder att skörda fördelarna vid nya och kommande tekniker som t.ex. bildbaserad datainsamling och RFID. Med över trettio års erfarenhet i branschen har Psion Teklogix kunder i mer än 80 länder över hela världen och över 36 sälj- och supportkontor i 17 länder. Psion Teklogix har sitt huvudkontor i Mississauga, Ontario, Kanada, med tillhörande kontor i USA, Europa och Asien. Psion Teklogix är den utförande verksamheten för Psion PLC som är börsnoterad på London Stock Exchange (PON.L). I de nordiska länderna är Psion Teklogix representerat med kontor i Allerød, Fredericia, Göteborg och Stockholm. Se www.psionteklogix.com för vidare information.

Business