Ny gräsklippare dubbelt så bra

Pressmeddelande april 24, 2006 Homes & Gardens

Bioklippning på sommaren när gräset är torrt och automatisk uppsamling av gräset när det är vått och tungt på vår och höst.

118627
Med Ginge Comfort 420 E Bio Combi och Ginge Comfort 470 E Bio Combi lanserar AL-KO Ginge Sverige sina hittils mest allsidiga och avancerede el-gräsklippare. De nya gräsklipparna av typen Bio Combi klipper och finfördeler gräset eller samlar upp det, när man så vill. På sommaren, när gräset är torrt, är det praktiskt för trädgårdsägaren och bra för gräsmatan att använda bioklippningen. Gräsklipparen finfördelar och sprider ut det klippta gräset, så att det snabbt försvinner ner i botten av gräsmattan som naturlig gödning.

I gengäld är det inte lämpligt att bioklippa på våren och hösten. När gräset är vått, lägger det sig som en kompakt massa, som stänger ute ljus och luft med risk för att gräsmattan vissnar. Det undgår man nu med att ställa om maskinen till vanlig klippning och uppsamling i den 55/65 liter stora uppsamlaren. Omställningen görs snabbt och lätt utan bruk av verktyg.

Utöver det redan nämnda är det särskilt två väsentliga egenskaper, som skiljer Ginge Comfort 470 E Bio Combi från andra elklippare: den solida kåpan, som är gjord av pulverlackerat stål, och den rekordstora klippbredden på 46 cm. Som pricken över iet är dessa el-klippare från Ginge försedd med all kraft man kan ha användning för. När man lägger ihop alla dessa praktiska fördelar, är det lätt att komma till slutsatsen att Ginge Comfort 420 E Bio Combi/Ginge Comfort 470 E Bio Combi är perfekta gräsklippare för de flesta villatomter. Och så stör de inte omgivningen med buller eller luftförorening.

Design Award Winner
Den moderna och stilrena designen hos AL-KO Ginge serie Comfort elklippare har utan tvivel bidragit till att denna serie gräsklippare har blivit mycket omtyckt. Inte överraskande fick AL-KO Ginge det eftertraktade priset ”Design Award Winner 2000”. Utom designen lade priskomittén bland annat vikt på nyskapande och effektivitet när det gäller energiförbrukning, miljövänlighet och funktion. I bedömningen ingick också detaljkvalitet och förväntad livslängd.

Ginge Comfort 420 E Bio Combi och Ginge Comfort 470 E Bio Combi finns hos Ginges återförsäljare järn- och byggfackhandel samt stormarknader.

Bildtext:
Ginge Comfort elklippare har ergonomiskt utformat säkerhetshandtag med hållare  till sladden.

Ytterligare information hos:
Ginge Svenska AB - Box 133 - 425 02 Hisings Kärra - tel 031-57 35 80 - fax 031- 57 56 20 - e-mail [email protected]

Text och bild kan rekvireras på vår hemsida www.ginge.com

Homes & Gardens