MARVELS SUPERHJÄLTAR BLIR MOBILA

Pressmeddelande oktober 21, 2008 Multimedia

Marvel Entertainment International samarbetar med Campfire A/S för att anpassa sina världsberömda serier för mobila enheter

THE HULK
MARVEL® characters © 2008 Marvel Characters, Inc. All rights reserved. IRON MAN, SPIDERMAN, THE HULK, X-MEN and FANTASTIC 4 and the distinctive likenesses thereof are trademarks of Marvel Characters, Inc.

MARVEL® characters © 2008 Marvel Characters, Inc. All rights reserved.

Marvel Entertainment International meddelade idag att de har inlett ett samarbete med Campfire A/S, en ledande animeringsstudio som utvecklar mobilt innehåll, för att anpassa Marvels världsberömda serier för mobila enheter. Via Campfires varumärke CATOOZ system kommer helt nya serier från Marvel att bli tillgängliga för mobiltelefonanvändarna och ny, interaktiv teknik kommer att användas för att titta på Marvels klassiska serier.

Campfire A/S kommer att förvandla Marvels världsberömda serier till mobil underhållning, kryddade med bioljud, effekter och animerade pratbubblor. Marvels mobilerbjudande kommer inledningsvis att introduceras i Skandinavien, Österrike, Schweiz och Tyskland, och så småningom i övriga Europa. Marvels mobila serier lanseras i början av vecka 43.

"Vi är mycket förväntansfulla inför samarbetet med Campfire som handlar om att skapa mediainnehåll för mobila enheter baserat på Marvels bibliotek med världsberömda seriefigurer. Vi fortsätter att leta efter nya möjligheter att expandera på den digitala marknaden genom att låta våra ikoniska egenskaper nå nya plattformar. Vi tror att Marvel-fansen genast kommer att ta till sig det här nya erbjudandet om interaktiva serier från Campfire", säger Ira Rubenstein, vice vd för Marvel Global Digital Media Group.

Glenn Lau Rentius, vd för det danska företaget Campfire A/S och en av grundarna av CATOOZ, tillägger "Vi är mycket nöjda med det här avtalet med Marvel. Till följd av det kommer vi nu att utöka vår katalog med attraktiva superhjältar som Spiderman och Iron Man. Vi tror att detta kommer att bli en stor succé hos unga tonåringar, de brukar vara de första som tar till sig ny teknik och nytt innehåll för mobiltelefoner. Det är både djärvt och framsynt av ledningen för Marvel International att ingå ett samarbete med Campfire. De tror på vår teknik och ser en stor potential för sina serier på den här nya plattformen".

Användarna har tillgång till serierna online via en mobil anslutning och de kan antingen köpa en serie i taget för SEK 10 eller prenumerera på ett paket för SEK 40 per månad genom att skicka ett SMS med texten CATOOZ till 72790. Mer information finns på www.campfire.dk och www.catooz.com.

OM CAMPFIRE A/S
Campfire A/S är ett globalt företag, en modern och innovativ affärsverksamhet där alla gränser elimineras. Vi är baserade i Köpenhamn i Danmark och arbetar med kunder och partners över hela världen. Vår kärnverksamhet är att utveckla rikt, interaktivt mediainnehåll direkt för mobilen, mindre spel och skräddarsydda tillämpningar för mobila enheter. Alla aktiviteter administreras från vårt huvudkontor i Köpenhamn där allt CATOOZ-innehåll skapas och kontrolleras i vår egen animeringsstudio. Campfire A/S registrerades 2003.

OM MARVEL
Marvel Entertainment, Inc. är ett av världens främsta underhållningsföretag som arbetar med seriefigurer och de har ett bibliotek på över 5 000 seriefigurer. Marvel har ensamrätten till sina seriefigurer och verksamheten kretsar kring att dra nytta av detta genom licensiering samt franchiseavtal rörande underhållning, böcker och leksaker. Viktiga områden är filmer, dvd/hemvideo, konsumentprodukter, videospel, actionfigurer och leksaker för rollspel, tv och marknadsföring. Marvel har givit ut serier i över 60 år och har varit mycket framgångsrika i sitt kreativa arbete. Nu är deras strategi att etablera sina seriefigurer i det växande utbudet av möjligheter som finns runt om i världen.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA:

Campfire:
Glenn Lau Rentius, CEO
Tfn: +45 3583 8900
Mobiltfn +45 4020 2009

Marvel:
Dan Klores Communications
Jeff Klein/Karen Silberg
[email protected]/[email protected]

THE HULK
Hämta | 0,62 MB | 1536 x 2048 | .jpg

Zip och ladda ner alla filer