Magneter minskar smärtorna vid gikt.

Pressmeddelande mars 18, 2005 Health

Bioflow Magnetarmband med garanti.

Magnetarmband minskar smärtorna vid gikt. Detta är resultatet av en vetenskaplig klinisk test som blev publicerad i ”The British Medical Journal” (2004-12-17). Under den kliniska testen användes speciellt designade Bioflow-magneter från den engelska firman Ecoflow, som också har många användare i Sverige.

Den kliniska testen var sponsrad av ”The Arthritis Research Campaign” (kampanjen för giktforskning). Dr Tim Harlow, som ledde forskningen säger: ”Våra testresultat visar att magnetbehandling med Bioflow hjälper patienter med giktbesvär i höfter och knän”  Det har visat sig att det inte är alla typer av magneter som fungerar på samma sätt i detta sammanhang. Vi kan bara utgå ifrån och bekräfta resultatet från de speciella Bioflow-armband som vi nu har testat”.

En av Ecoflow´s danska distributörer, Börge Baltzer är både glad och stolt över det kliniska testresultatet:

- Det är viktigt och det känns skönt att kunna hänvisa till en oberoende vetenskaplig undersökning som stödjer det som Ecoflow och många kunder har visst och trott på i många år att våra Bioflow-magneter verkligen fungerar. Alternativ terapi får oftast stödja sig på muntliga omdömen så resultatet av denna vetenskapliga undersökning är ett enormt framsteg.

Jag vet av egen erfarenhet att Bioflow-magneterna kan hjälpa. Jag kom i kontakt med Bioflow 1999 när jag periodvis hade för högt blodtryck och smärtor i knäet. Då beslutade jag mig för att testa ett magnetarmband. Efter bara en månad var smärtorna i knäet borta och mitt blodtryck var åter normalt. Efter detta bestämde jag mig för att bli distributör för att kunna sprida kunskaperna om magnetarmbanden. Det har jag inte ångrat då jag dagligen får uppleva den glädje magneterna ger både människor och djur.
Ytterligare information fås från Eccoline Helseprodukter på tfn +45 4353 2696 eller +45 2098 5584
Eller gå in på www.eccoline.dk

Vi talar Svenska.

Health