Ledande konferens inom sökmarknadsföring i Stockholm

Pressmeddelande september 3, 2009 PR

Efter förra årets framgångar återvänder SMX, världens ledande konferens om sökmarknadsföring till Stockholm för tredje gången. Konferensen med tillhörande utställning äger rum den 12:e till 13:e oktober på Folkets Hus i Stockholm.

Smx stockholm150x66

SMX Stockholm sträcker sig över två fullspäckade dagar med över 20 föredrag om det allra senaste inom sökmotoroptimisering (SEO), betald sökannonsering (PPC), marknadsföring i sociala medier samt sökmotoranpassad design och utveckling.

Temat för dag ett är ”Sökmotoroptimisering för marknadsförare” och fokuserar på viktiga kunskaper och aspekter kring sökmarknadsföring som marknadsförare behöver förstå för att framgångsrikt kunna integrera sök i sitt företags marknadsstrategi. Dagen bjuder även på SMX Boot Camp, en perfekt möjlighet för nybörjare inom internetmarknadsföring att få en god introduktion i ämnet.

Dag två bjuder på sjutspetskompetens för professionella sökmarknadsförare i form av föredrag av några av SEO branschens mest ansedda experter. Dagen har två spår, ”SEO-Camp” och ”Advanced SMX”.

Några av föredragstitlarna på SMX Stockholm 2009 är:

Ordförande för ”Sökmotoroptinmering för marknadsförare” är Sara Andersson. Ordförande för ”SEO Camp” är Simon Sundén.

SMX Stockholm stöds av en framstående advisory board bestående av världsledande experter från de nordiska länderna.

För ytterligare information om SMX Stockholm, vänligen kontakta:

Rising Media Ltd.
Sandra Finlay