Hot Wok - uteköket med möjligheter

Pressmeddelande april 26, 2005 Health

Uteköket har blivit populärt bland svenskarna och i år igen är Hot Wok ett bra alternativ när du vill laga läcker och fettfri mat utomhus. Hot Wok ger dig många användningsområden till en liten peng.

Hot wok uteköket med möjligheter
Hot Wok är ”hot”
Grunden i Hot Wok-konceptet är ett woksätt som består av en wokpanna (30 cm i diameter), en gasolbrännare och en gasolslang med reduceringsventil. Woksetet följer den gamla kinesiska traditionen som ställer krav på låg energiförbrukning samt en hög tillagningstemperatur

Svenskarna har tagit den asiatiska matlagningskulturen till sig, men problemet med den traditionella wokpannan är att den är gjord av gjutjärn och att den används på elspisar. Wokning kräver en tunn wokpanna och en kraftig värmekälla och det har Hot Wok.

Wokpannan är av 1,5 mm kolstål och energikällan är en gasolbrännare i gjutjärn med en värmeeffekt på 7.000 watt som motsvarar 4 kokplattor på en vanlig elspis. Härmed uppnås de höga temperaturer som det kräver för att få spröda, vitaminrika grönsaker och saftigt, välsmakande kött. Temperaturen regleras enkelt och bekvämt via tre reglage på gasolbrännaren. Rekommenderat försäljningspris för woksetet är 895:-

Nyhet: Grill och Paella
Hot Wok lanserar i år en rad spännande nyheter bl.a en grillhäll och en paellapanna.

Med grillhällen blir Hot Wok ett bra alternativ till den traditionella grillen. Grillhällen är producerad i emaljerat gjutjärn och har två handtag. Rekommenderat försäljningspris för grillhällen är 485:-

Paellapannan är årets andra stora nyhet från Hot Wok och därmed står alla möjligheter till buds vad gäller varierande matlagning i det fria. Paellarätten har varit populär i Sverige i många år men liksom med wokad mat har det saknats de optimala förutsättningarna för den snabba upphettningen som är ett måste för ett gott resultat. Användningsmöjligheterna är många då paellapannan också kan användas som en vanlig stekpanna. Paellapannan är gjord av 1,2 mm kolstål med non-stick beläggning och två handtag. Rekommenderat försäljningspris för paellapannan är 295:-

Gasolbrännaren som följer med woksetet fungerar alldeles utmärkt till grillhällen och paellapannan om man bara byter ut befintlig wokbrännarring mot brännarring för grill och paella. Rekommenderat försäljningspris för brännarring 75:-

Spännande sortiment
Utöver de två stora nyheterna omfattar Hot Wok serien nu en lång rad spännande kvalitetsprodukter bl. a. ett grytunderlägg för de olika pannorna, hålslev, hackkniv med slipsten, en större wokpanna (35 cm i diameter) samt ett tillbehörsset att användas när man tillagar wok och paella.
För närmare information om Hot Wok och dess tillbehör kontakta din lokale återförsäljare eller se sortimentet på www.hotwok.info.

Hot Wok marknadsförs i Sverige av Air Liquide Gas AB du finner mer information på www.gasol.nu.

Hot Wok är CE-godkänt av Dansk Brand- och sikringsteknisk Institut i Danmark och uppfyller därmed alla säkerhetskrav i samband med användandet av gasol.

På www.hotwok.info kan man se bilder och få information om hela Hot Wok-serien. Vidare kan man få tips och råd angående produkterna samt delta i tävlingar.

Hot Wok är utvecklat och producerat av Nobis ApS.

Health