Fler företag byter från Great Plains till NetSuite

Pressmeddelande augusti 8, 2007 IT

Alltfler företag byter från Microsoft till NetSuite. ASP Business Solution röner stora framgångar med sin on demand-modell av ERP och CRM-programvara.

NetSuite Inc., en säljare av on demand, integrerade affärsledningsapplikationer som tillhandahåller ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management) och e-commerce-funktionalitet för små och medelstora verksamheter och avdelningar i stora företag, tillkännagav idag att alltfler medelstora företag fortsätter att byta till NetSuite från Microsoft Dynamics GP-lösning (tidigare kallat Great Plains, vilket man vanligtvis hänvisar till).

Företag som nyligen har gått från Great Plains till NetSuite omfattar ett flertal branscher, inklusive tillverkning, grosshandel/distribution, handel/service och programvara till datorer. Bland de företag som byter från Great Plains till NetSuite finns Marshall Industries, PeopleNet, TTI, Inc., Mountz, Inc. och H.T. Maddocks, Ltd. Dessa företag uppgav att de bytte på grund av ett flertal orsaker, bl.a. användarvänlighet, reducerade kostnader tack vare on demand-leveransmodellen av NetSuites programvara, samt NetSuites ekonomiledningsapproach som integrerar ERP, CRM, och e-commerce i ett system.

De programvaruapplikationer som används av de flesta medelstora företag tillåter inte en enkel flytt av affärsdata mellan avdelningar. De flesta medelstora företag hanterar sin affärsverksamhet i separata, ej integrerade programvarupaket - ett för redovisning, ett för lagring, ett för ledning av försäljningsstyrkan och ett för kundtjänst - och spenderar sedan ännu mer pengar på att knyta dem samman. Kostnaderna för implementering, integrering och kontinuerligt underhåll av applikationerna i sådana miljöer kan vara många gånger högre än för själva programvaran.

NetSuite är designat att hjälpa till att lösa dessa komplexa utmaningar. Tack vare att NetSuite knyter samman ERP, CRM och e-commerce i en enkel, hostad applikation, behöver inte medelstora verksamheter slösa tid och pengar på att integrera olika applikationer. NetSuite levereras även som en webbaserad on demand-tjänst, vilket eliminerar kontinuerliga kostnader för underhåll och uppgradering av applikationen. NetSuites integrering, avancerade funktionalitet, relativa användarvänlighet och webbaserade leverans är några av huvudorsakerna till att medelstora företag väljer NetSuite framför applikationer som t.ex. Microsoft Great Plains.

IT

Zip och ladda ner alla filer