Fiskars sätter gedigna grytor på menyn

Pressmeddelande oktober 24, 2007 Homes & Gardens

Nöjet att arbeta i köket med välsmakande vardagsrätter och utmanande gourmetmenyer blir större med bra köksredskap. Därför utökar Fiskars nu den breda Functional Form-familjen med sju helt nya medlemmar. Tillsammans skapar de en komplett serie grytor och pannor i anodiserad aluminium, för det moderna kökets mästerliga kockar.

FF HAcookware 1

Kvalitet är nyckelordet för Fiskars nya serie av grytor och pannor i aluminium. Materialets unika förmåga att leda värme tillsammans med en slitstark non-stick-beläggning ger ett gediget kokkärl med solida egenskaper. Samtidigt borgar den stilrena designen med grafitgrå ytor och halkfria, mattpolerade stålhandtag för att matlagningen blir en fröjd för både ögon och smaklökar.

Stilren design och slitstarka ytor

Grytserien har fått namnet Fiskars Functional Form Aluminium och är designad av Tobias Jacobsen.

Gemensamt för både grytor och pannor är en enkel och minimalistisk design som matchar varje modernt kök, oavsett stil och planering.

Med sin starka och rengöringsvänliga teflonbeläggning på anodiserad aluminium lever serien upp till kökschefens stränga krav på slitstyrka och funktionalitet. Därför är beläggningen inte bara förbehållen seriens pannor, utan finns också invändigt i både kastruller och grytor.

Den starka beläggningen säkrar samtidigt att hårda metallredskap som vispar och stekspadar inte efterlämnar otursamma repor i ytan. Samtliga sju medlemmar av familjen kan med fördel diskas i maskin när kökstjänsten ska klaras av snabbt.

Perfekt till det nutida köket

Fiskars nya serie i aluminium är skapad för nutidens kök, där induktionsspisar ofta finns med i bilden.

De ställer nämligen särskilda krav på grytornas botten och värmeledningsförmåga.

Därför har samtliga sju grytor och pannor i serien en solid botten med jämn värmefördelning som skapar den perfekta utgångspunkten för succé i köket, oavsett om det gäller läcker lammragu i seriens stora sautépanna eller raffinerad rödvinssås i den lilla kastrullen.

Även om de nya Functional Form Aluminium-kärlen är särskilt lämpliga för induktionsspisar har mästerkocken med gas- eller traditionell elspis naturligtvis också glädje av serien.

Fiskars Functional Form Aluminium passar alla moderna matälskare och kreativa kockar som önskar att skapa små mirakler i köket och som sätter värde på professionella köksredskap.

Prisexempel

Kastrull 1,5 l. med lock 399.-

Gryta 2,0 l. med lock 495.-

Stekpanna 28 cm 495.-

Kort om Fiskars Brands Sverige AB

Fiskars tillverkar och säljer produkter för trädgård, fritid och hem. Fiskars Brands Sverige AB är ett dotterbolag till Fiskars Brands Inc. som ingår i det finska moderbolaget Fiskars Brands Finland Oy AB grundat år 1649.

Bildtext:
Fiskars Functional Form Aluminium är en ny serie grytor och pannor som lyfter matlagningen till helt nya höjder. Med handtag i rostfritt stål och en matt, mörk yta väcker det senaste tillskottet i Functional Form-serien begeistring i det moderna köket.

Ytterligare information: Fiskars Brands Sverige AB, tel: 0141-480 00

Marknadsassistent Carina Thalberg, tel: 0141-480 16, [email protected] eller www.fiskars.se

Homes & Gardens