Fiskars inspirerar till julpyssel!

Pressmeddelande november 2, 2006 Lifestyle

Julgranspynt, personligt inslagna julklappar och vackra julkort. Julen är glädjens högtid, och en tid på året då familj och vänner träffas och pysslar tillsammans. Med Fiskars hobbyprodukter kan man ta en kreativ paus och koppla av från vardagens stress.

Fiskars jul foto2
Medan snön yr runt knuten och elden knastrar i den öppna spisen firar svenska familjer jul som man alltid har gjort. Familjetraditionerna är extra viktiga under julen, och med Fiskars hobbyprodukter kan man skapa den rätta stämningen.

Kreativiteten får hjälp på traven av Fiskars Pop-Up stansset, ScrapBoss och cirkelmönsterstansar när det är dags att skapa personliga julkort och pynt.

Personliga julkort
Julkorten har stor betydelse för de som får dem, och därför ska man gärna utforma korten på ett personligt sätt. Med ScrapBoss kan du skapa unika julkort med vackra mönster och dekorativa kanter som skänker glädje åt mottagarna.

Välj till exempel en varmt röd kartongbit, vik den på mitten och dekorera den. Med de olika stansarna i Fiskars Pop-Up stansset kan du ta fram fina figurer som du kan klistra på kortet. Dekorera dina personliga julkort med vackra julmönster på temat Högtider eller Vinter som ingår på de medföljande schablonerna.

Vackert inslagna julklappar
Julen betyder också julkalendrar, adventsfirande och julklappar i en hög under granen på julafton. Varför inte ägna en kväll med familjen åt att slå in kreativa och fantasifulla paket?

Dekorera till exempel klapparna med färgglada små figurer från Fiskars Pop-Up stansset, eller använd cirkelmönsterstansarna för att skapa runda kort med vackert klippta kanter där du kan skriva namnet på den som ska få julklappen. Till och med de minsta i familjen kan göra fina paket av sina hemgjorda gåvor, och de mer fingerfärdiga kan enkelt göra själva klappen till en överraskning i sig.

Ta en paus från jäktet inför julen och umgås över åldersgränserna med hobbyprodukterna från Fiskars.

Rek. priser
Pop-Up stansset kostar ca 479,-
Cirkelmönsterstansarna kostar ca 199,-
ScrapBoss startpaket kostar ca 379,-

Produktfakta
Fiskars Pop-Up stansset: Ett smart hobbyverktyg från Fiskars är stansarna, som precis som ett gammaldags hålslag kan stansa ut söta, roliga och vackra figurer i papper och kartong med stor exakthet. Resultatet blir både vackra hålmönster och figurer som kan klistras på till exempel julkort och julklappsetiketter.
Fiskars cirkelmönsterstansar: Ett lätt och snabbt sätt att skapa dekorativa kanter på runda figurer. Skär först ut cirkeln med hjälp av den medföljande schablonen. Mönstren är tryckta på botten och det stora handtaget gör det enkelt att stansa kanter. Det medföljer sex olika mönster för personlig utformning.
Fiskars ScrapBoss: Fiskars ScrapBoss är ett redskap för prägling av mönster, figurer och kanter i papp och papper. Pappret placeras mellan två genombrutna schabloner och det önskade mönstret skapas sedan med tillhörande präglingspenna.

Fiskars Brands Sverige AB, Kundtjänst 0141-480 00 eller www.fiskars.se

Lifestyle