Det är synd att slå sin gräsmatta

Pressmeddelande mars 27, 2006 Homes & Gardens

är din förebild golfbanans kortklippta green? Välj i så fall en cylinderklippare som inte slår av gräset, utan klipper det med ett rent snitt som ger en saftigt grön gräsmatta utan vissna toppar.

130565 2
Ett bra exempel är Comfort Handy 38 E FreeSpin från AL-KO Ginge. Förutom en vackrare gräsmatta får du en gräsklippare som är lättare att köra och som låter avsevärt mindre än den traditionella cylinderklipparen. Förklaringen till dessa goda egenskaper är att den fasta delen och den roterande delen av cylindern inte vidrör varandra. Men det finns fler goda nyheter. Knivarna i cylindern är till skillnad från de knivar som man normalt ser i den här sortens gräsklippare V-formade. Denna form ger en avsevärt mycket bättre uppfångning av det avklippta gräset när en uppsamlare används.

Med den eldrivna versionen av Comfort FreeSpin lanserar AL-KO Ginge ett nytt drivsystem.
Den patenterade reduktionsväxeln sörjer för att motorkraften överförs till den förstklassiga cylinderkniven med oöverträfflig verkan. Detta medför att motorn presterar mer samtidigt som strömförbrukningen halveras. I praktiken innebär det att gräsklipparen sällan ger upp på grund av för högt gräs.

Vid sidan av den eldrivna versionen finns det även två manuella handklippare med beröringsfri klippteknik. Även de har en klippbredd på 38 cm. Som extra tillbehör till alla tre modellerna finns en rymlig gräsuppsamlare.

Ginge friktionsfri cylinderklippare fås hos Ginges återförsäljare järn- och byggfackhandel samt stormarknader.

Bildtext:
Högljudda gräsklippare har i många år plågat sina omgivningar och påfrestat grannsämjan. De nya Free-Spin-cylinderklipparna är så tysta att grannen inte ens kommer att höra att du klipper din gräsmatta.

Ytterligare information hos:
Ginge Svenska AB    Box 133    425 02 Hisings Kärra    tel 031-57 35 80    fax 031-57 56 20    e-mail:  [email protected]

Text och bild kan rekvireras på vår hemsida: www.ginge.com

Homes & Gardens