Cimber Air flyger Köpenhamn - Basel

Pressmeddelande oktober 21, 2003 Motor & Transport

Cimber Air börjar den 12 november 2003 trafikera linjen Köpenhamn Basel EuroAirport, flygplatsen som även servar storstäderna Mulhouse och Freiburg.

Tre dagliga returflighter med jetplan av typen Canadair, som rymmer 50 passagerare, gör det möjligt att hinna till möten i det attraktiva området mitt i Europa och komma hem samma dag.

Med Cimber Airs direktjetförbindelse halveras restiden.

Tidtabellen är som följer:

Flightnr.LinjeDagAvg.Ank.
QI 743Köpenhamn Basel12345  08.5510.45
QI 747Köpenhamn Basel12345-715.0016.50
QI 749Köpenhamn Basel12345-719.4021.30
QI 740Basel Köpenhamn12345606.3008.20
QI 748Basel Köpenhamn1234511.2013.10
QI 750Basel Köpenhamn12345-717.2519.15

På denna linje erbjuds ett attraktivt och enkelt servicekoncept, anpassat till tidpunkten på dagen, i såväl Business Class som Economy Class.

För att kunna erbjuda resenärerna en optimal produkt samt attraktiva genomgångspriser till och från Skandinavien har vi ingått ett code share-avtal med SAS.

Mot bakgrund av de stora framgångar som Cimber Airs online-bokningssystem har haft på de danska inrikeslinjerna introduceras nu Köpenhamn Basel som Cimber Airs första utrikeslinje på nätet med mycket attraktiva, låga priser. Onlinesystemet på www.cimber.dk  förväntas vara klart för bokningar på nätet från och med den 15 oktober 2003.

Sønderborg den 21 oktober 2003

Ytterligare information fås av informationschef Henrik Jørgensen, Cimber Air, tfn +45 20 99 76 06.

Motor & Transport