Övertygande prestationsserie med prisbelönt design

Pressmeddelande april 21, 2008 Homes & Gardens

Ny PowerLine-gräsklippare som säljs genom utvalda verkstäder

119062 miljo

AL-KO GINGE stärker produktutbudet för speciellt utvalda verkstäder med en helt nyskapande serie med PowerLine-gräsklippare. De nya gräsklipparna utmärker sig genom sina höga kvalitetsstandarder och moderna design. Genom en mängd fördelar som är inbyggda i alla aspekter av detta kraftpaket till gräsklippare, kan vi erbjuda en sortimentserie i vilken den viktiga klippbredden varierar mellan 51, 47 och 42 centimeter.

Extra populär är den högpresterande Powerline 5200 BR med 51 centimeters klippbredd, central höjdinställning med 7 centrala inställningar som kan varieras mellan 30-80 mm på höjden. Dessutom XXL bakhjulsdrivna hjul och en extra stor 70 liter vävd uppsamlingsbehållare med automatisk nivåmätare. Denna toppmodell finns i sortimentet hos professionelle återförsäljare och verkstäder.

Denna High-Wheeler är också utrustad med högkvalitativa aluminiumkomponenter som exempelvis centralt placerad höjdjustering och ett ergonomiskt justerbart handtag som enkelt kan anpassas efter olika kroppsstorlekar. Fyra funktioner har kombinerats i en enda maskin: klippning, uppsamling, bioklipp och sidoutkast. Den speciella innovativa klippkåpedesignen är utformad för att man ska kunna klippa nära kanter och på så vis minimera eventuell trimning efteråt av gräsmattan. Gräsklipparen är utrustad med en stark Briggs & Stratton Readystart-motor.

AL-KO PowerLine-trädgårdstraktorer har optimerats ytterligare med nya robuste stål-stötdämpare för extra säkerhet, en elektrisk display med dags- och timräknare, batteriets laddningsnivå, bränslemätare samt relevanta säkerhetsfunktioner. PowerLine-trädgårdstraktorer erbjuds också i en stark serie som uppfyller alla krav på klippbredd, utrustning och flexibilitet.

Bildtext

Med XXL hjul. Perfekt till stora gräsmattor, högt gräs och backig terräng. Med bekväm bakhjulsdrift. Sidutkastare: Gräsklipparen med de höga hjulen kan förutom att samla upp gräs även kasta ut gräset åt sidan.

För mer information, kontakta:

Ginge Svenska AB • Box 133 • 425 02 Hisings Kärra • tel 031-57 35 80 • fax 031-57 56 20 • e-mail: mailto:[email protected]

Text och bild kan rekvireras på vår hemsida: http://www.ginge.com/

Homes & Gardens