Tyve plyndrer campingvogne i hele Danmark

Pressemeddelelse september 23, 2021 Tyverisikring Tyve Tyveri Indbrud Camping Campingvogn Auto Autocamper Forhandler Autoforhandler Campingforhandler Bije Bije fritid og camping Bije camping og fritid Bije fritid & camping Site-security Site security Outdoor camping danmark Esbjerg Helsinge Sjælland Lasse østergaard Lasse jensen Lass Sædding Overvågning Områdesikring Aktiv områdesikring Aktiv overvågning

I ly af mørket stjæler tyve, helt ubemærket, indvendige værdier og reservedele fra campingvogne og autocampere.

På det sorte marked er der stor efterspørgsel på reservedele og værdier fra campingvogne og autocampere. Det oplevede Bijé Fritid & Camping ApS da de, i maj 2021, havde systematisk besøg af tyve.

- Tyvene havde anskaffet sig masternøgler. Med dem kunne de ubemærket komme ind og ud. Hver aften lukkede og låste de altid pænt af efter sig selv. Selv hullet i hegnet blev omhyggeligt lukket sammen efter hvert besøg fortæller Jesper Behrensdorff der er direktør ved Bijé Fritid & Camping ApS og bestyrelsesmedlem af Camping Outdoor Danmark. Han fortsætter: Kort fortalt så var det umuligt at opdage.

Det var først da campingvognene var tømt og tyvene nu begyndte at pille de udvendige værdier af, at Bijé Fritid & Camping ApS blev opmærksom på problemet.

- Det var en rigtig ærgerlig opdagelse. Det skulle selvfølgelig stoppes, og det skulle stoppes omgående slår Jesper fast.

Tyve stoppes med aktiv overvågning

Indenfor et døgn havde Bijé Fritid & Camping ApS derfor fået opsat aktiv overvågning fra SITE-SECURITY. Aktiv overvågning vil sige, at overvågningskameraerne er tilkoblet en bemandet vagtcentral. Gennem overvågningskameraerne kan vagtcentralen registrere, hvis der er uønsket aktivitet i løbet af natten og weekender. Dukker der personer op, kan vagterne via højtalere bede personerne forlade området samt tænde for sirene. Hvis dette ikke er nok, kan de tilkalde fysiske vagter eller politiet.

- Siden vi fik opsat SITE-SECURITY har vi ikke haft ét eneste forsøg på indbrud. Det er jeg rigtig glad for. Specielt fordi det kommer vores kunder til gode. Det er bestemt ikke rart at være på vej afsted på ferie og så opdage at ens campingvogn eller autocamper mangler sit inventar. Med stor indsats fra mine fantastiske medarbejdere lykkedes det os heldigvis, at få alle sendt godt afsted på ferie. Fortæller Jesper og slutter: Den slag indbrud kommer heldigvis aldrig til at ske ved os igen.

Tyverierne fortsætter landet over

- Desværre er problemet ikke slut. Så længe der er et sort marked som efterspørger tingene, er der også tyve til at anskaffe det fortæller Lasse Østergaard-Jensen der er ejer sikkerhedsfirmaet SITE-SECURITY A/S. Lasse fortsætter: Jeg er bare glad for, at der nu er lidt flere mennesker der kan sove trygt om natten uden at få ødelagt deres ferie. Desværre ses det dog ofte, at tyvene blot rykker videre til en ny forretning. Det er ikke et unikt problem for campingbranchen. Hver dag installerer vi aktiv overvågning i hele Danmark for virksomheder der har oplevet lignende tilfælde slutter Lasse.

Og det ser ud til at Lasse har ret. Blot få dage senere fremgår det af Nordsjællands Politi´s døgnrapport, at der var indbrud i campingvogne under 30 km fra Bijé Fritid & Camping ApS.[1]

- Jesper Behrensdorff der udover at være direktør for Bijé Fritid & Camping ApS også er bestyrelsesmedlem af Camping Outdoor Danmark bekræfter tendensen: Mange af vores medlemmer fortæller samme sørgelige historien.

Om Bijé Fritid & Camping ApS

Bijé Fritid & Camping ApS, er forhandler af både nye og brugte campingvogne og autocampere. Derudover sælger de også tilhørende reservedele og campingudstyr. Bijé Fritid & Camping ApS tilbyder desuden opbevaring af campingvogne og autocampere. Virksomheden er placeret i Helsinge.

www.bije.dk

Om Site-Security

Site-Security er et sikkerhedsfirma, fra Esbjerg, der på abonnementsbasis udlejer enheder til aktiv overvågning. Overvågningen er altid er tilkoblet virksomhedens egen bemandet vagtcentral. Overvågningen anvendes i særdeleshed til overvågning af udendørs arealer i bygge- og anlægsbranchen.

www.sitesecurity.dk

Fakta – Det går indbrudstyvene særligt efter