Bliv høj af kunst!

Pressemeddelelse januar 22, 2010 Kultur

Copenhagen Art Fair 26. – 28. februar 2010

Coco Electra

Der venter et væld af farvestrålende kunstværker og spændende oplevelser, når vi klipper snoren til Copenhagen Art Fair d.26. februar. På udstillingen, der er censureret, viser 170 kunstnere et bredt udvalg af værker indenfor maleri, skulptur, smykkekunst, glas og andre medier. Stemningen er uformel og kunstnerne står selv og sælger, så der er rig mulighed for at få en snak om værkerne.

Mærk suset
Sidste år var udstillingen et tilløbsstykke med 8000 besøgende. De mange forskellige stilarter og medier, som vises på udstillingen, både fryder og udfordrer. På en tur rundt på Copenhagen Art Fair kan man opleve neonaivisme, farvestrålende abstraktioner og figurativ kunst. Man vil se skulpturer i bronze, sten og glas, og i afdelingen for Contemporary Jewellery får ordet smykke en helt ny betydning. Her kan man også se større værker i sølv skabt af Danske Sølvsmede.
Udstillingen er kurateret af Tina Kristensen og præsenterer hovedsageligt kunstnere fra Danmark, dog med et internationalt strejf i form af 15 kunstnere fra det øvrige Europa. Kunst skal først og fremmest opleves og mærkes. Derfor byder vi på kunst, der får øjnene på stilke, pulsen til at stige og kinderne til at gløde.

Body Paint og DM i Artbattle
I løbet af de 3 dage fyldes Falconer Centret med kunstneriske events og indslag - Så glæd dig til bl.a. Testlaboratoriet, DM i Artbattle, Body Paint, digtoplæsning og Børneworkshop. Alt sammen vil foregå til de fede rytmer fra vores funky DJ.
Tag børnene med og lad dem arbejde som rigtige kunstnere i messens børneworkshop. Der stilles lærreder til rådighed, hvor de kan prøve kræfter med børnegodkendte materialer og udfordre deres fantasi. Det voksne publikum og kunstnere kan i udstillingens ”Test-lab” afprøve kunstnerartikler og få vejledning af Kunstnerfarver.dk. Der er meget mere på programmet så hold øje med løbende opdateringer på www.kunstmesse.dk
Søndag afholdes DM i Artbattle, hvor tolv friske kunstnere udfolder sig i kampen om den gyldne pensel. Læs mere på www.artbattle.dk.

Ti fabelagtige foyerkunstnere
Traditionen tro er kunsten også rykket ud i foyeren. Allerede ved indgangen kan man nyde synet af en ophængning med større værker af Sussi Trampedach, Klaus Gjørup, Anja Altenburg, André Lundquist, Louise Duus, Vick Peters, Anne Lorenzen, Britta Westhausen, Winnie Strøm Schildknecht og Coco Electra.

Girlpower bag Copenhagen Art Fair
Kunstmesse.dk, der arrangerer Copenhagen Art Fair, består af tre kunstglade unge kvinder: kunstnerisk leder Lotte Nielsen (f.1969), kurator Tina Kristensen (f.1980) og administrativ bestyrer Fadwa Said (f.1978). Sammen skaber trekløveret rammerne for et personligt møde mellem kunstnerne og de besøgende i en udstilling, spækket med oplevelser. Kunstmesse.dk prioriterer kvalitet, diversitet og originalitet i udvælgelsen af kunsten og de mange kunstneriske udtryk i kombination med sprudlende events gør Copenhagen Art Fair til en spændende og alsidig kunstoplevelse.

________________

Hvad:            Kunstmesse med 170 professionelle kunstnere, kunsthåndværkere samt gallerier fra hele
                    landet
Hvornår:        26.-28. februar 2010, Fre.: 16.00-20.00, lør.: 10.00 -19.00, søn.: 10.00-18.00
                    (fernisering for inviterede - fredag fra kl. 14-16)
Hvor:             Falconer Centret - Radisson SAS, Falkoner Allé 9, 2000 Frederiksberg
Entré:            100 kr. (børn under 14 år gratis).
Arrangør:       Kunstmesse.dk, Tesdorpfsvej 45, 2000 Frederiksberg, Tlf.38108200, CVR:28589263
                    [email protected]

Copenhagen Art Fair’s mission er at skabe en markedsføringsplatform for talentfulde kunstnere, ved at give dem et springbræt til stor eksponering, øget salg og videreformidling i kunstens verden. Hvert år samler vi et bredt udbud af kunstnere fra det danske og nordiske kunstmarked på Copenhagen Art Fair. Vi varetager 400 kunstneres interesser ved at skabe rammer, der giver dem mulighed for at leve af deres kunst. Kunstmesse.dk arrangerer desuden KUNST MAD & Vin festival.

Copenhagen Art Fair er et besøg værd, fordi:

• Du kan erhverve original kunst
  • Du møder kunstnere fra hele landet
  • Du finder kunst i kategorierne maleri, skulptur, fotografi, glas og kunsthåndværk
  • Du oplever mange stilarter på et begrænset areal
  • Du kan få hjælp og rådgivning omkring kunstkøb