Spar Nord direktør skifter til det private erhvervsliv

Pressemeddelelse juni 8, 2007 Økonomi

Spar Nord direktør skifter til det private erhverliv og medvirker til yderligere strategisk styrkelse af Board Governance A/S.

Niels Arnold Lund, direktør for Storkundeområdet i Spar Nord Bank A/S, har opsagt sit job for at skabe ny karriere indenfor bestyrelsesarbejde. Udover bestyrelsesarbejde, vil Niels Arnold Lund indgå i ejerkredsen og få titel af direktør.

Niels Arnold Lund skal primært fokusere på samarbejde med bestyrelser, virksomheder og organisationer  om bestyrelsesudvikling og certificering. Board Governance udbyder som eneste i Danmarks certificering af bestyrelsesarbejdet for virksomheder, organisationer og enkeltpersoner.

Efter godt 25 år i den finansielle sektor, finder jeg tidspunktet er til nye udfordringer. Netop nu og i de kommende år er der stort fokus på værdiskabelse i bestyrelserne, hvor rigtig mange virksomheder står overfor strategiske udfordringer i forbindelse med tilkøb eller frasalg af forretningsområder. Det har i mange år været min store interesse at kunne bidrage i større omfang til denne forretningsudvikling på bestyrelsesniveau, hvilket nu bliver muligt ved mit medejerskab af Board Governance A/S, siger Niels Arnold Lund.

I Board Governance er der yderst interessante samarbejdspartnere med meget stor kompetence indenfor strategi og ledelse, hvilket giver fantastiske muligheder i et marked, hvor behovet og interessen for at øge kompetencerne i bestyrelsesarbejdet er meget stort fra såvel nuværende som kommende bestyrelsesmedlemmer, tilføjer Niels Arnold Lund, som forventer at tiltræde sit nye job 1. august 2007.

Board Governance A/S har som vision at være Danmarks førende kompetencecenter for bestyrelsesuddannelse og udvikling. Board Governance udbyder nu uddannelse for erfarne bestyrelsesmedlemmer i samarbejde med Business Kolding og Børsens Executive Club og efter sommerferien udbydes bl.a. At Home Education som er netbaserede individuelle bestyrelsesuddannelser med personlig sparring til egen virksomhed/bestyrelse.

Aalborg, den 08.06.2007
Yderligere oplysninger kan fås hos:

Administrerende direktør Randi Lund

Bestyrelsesformand Teddy Wivel