Eastpak vinder markedsandele med dette simple trick

Pressemeddelelse december 14, 2017 Udvikling Eastpak Skoletasker Rygsæk Markedsleder

Indenfor skoletasker & rygsække, så gælder det om to ting, som Eastpak har fået inkorporeret. Dette har hjulpet dem tilvejs mod toppen!

Når man starter i skole, så er det vigtigt at have en skoletaske, som er praktisk. Børnene opfatter dog designet som det vigtige, for det gælder om at have en sej skoletaske. Derfor har Eastpak sat sig for, at børnene skal have en skoletaske, som er smart og praktisk. De går med andre ord ind og dækker et hul i markedet.

Andre mærker vælger kun at fokusere på enten design, eller hvor praktisk tasken er. Når man udelukkende tænker på designet, så vil man få en rigtig lækker og flot skoletaske, som dog vil give problemer. Det kan blandt andet være følgende:

• Et stort rum hvor alt roder
  • For lidt plads

Hvis man bare har et stort rum, så vil alt flyde rundt, og derfor kan det være svært at finde sine ting. Det giver en masse bøvl, men her stopper det ikke. For nogle smarte skoletasker har slet ikke nok plads, og så må man til at købe endnu en taske. Derfor er det altså vigtigst at tasken er praktisk. Eastpak har fra start valgt, at deres tasker skal være praktiske, så de ikke giver noget bøvl.

Når det praktiske så er på plads, så kan man begynde at lege med farver og effekter. Det må man sige at Eastpak har gjort, og det er lykkedes. De har fået en lang række smarte og lækre skoletasker og rygsække. De har ikke blot lavet lækre og smarte skoletasker, de er også begyndt at lave følgende:

• Rygsække
  • Computertasker
  • Skuldertasker
  • Penalhuse

Ønsker du mere viden, så læs her! Her finder information om disse produkter, som har været med til at differentiere fra deres konkurrenter. Eastpak differentiere sig også med deres komplementære varer, som gør at de sælger langt mere.

Som nænst ovenfor sælger Eastpak penalhuse, hvilket er et godt komplementær produkt, når kunderne handler ind hos dem. Det er nemlig med til at skabe en øget indtjenning, som gør dem stærkere end konkurrenterne.

Eastpaks baggrund

Eastpak blev etableret i USA i 70'erne, og har siden da udviklet sig til et globalt brand, som er kendt verden over. De er mest kendt for funktionen, som også betegner, hvor praktiske deres produkter er. Dette og deres kvalitet har været med til at skabe følgende slogan:

"Build to resist"

Dette slogan holdes stadig i hævd, og styrker deres salg. Tilbage i 1985 begyndt de at bruge kraftige og tydelige farver, som var med til at udbygge succeen. Derefter var det tid til det danske marked, som de kom ind på i slut 80'erne. Det er den dag idag en af de største mærker, som danskerne forbinder med rygsække og skoletasker. Så takket være deres hårde arbejde og gode produkter, har de efterhånden nået toppen.

Udvikling Eastpak Skoletasker Rygsæk Markedsleder