Vi buker prisvinnende digitalt læringsrom i undervisningen

Press release april 25, 2017 Nki nettstudier Fagskole NKI Nettstudier Teach me now

Vi er opptatt av teknologi- og å finne de beste digitale løsningene for våre studenter. Nå kan gründeren bak læringsrommet vi bruker vinne enda en prestisjetung pris.

Først ute med nettundervisning
NKI Nettstudier var først i Europa med å tilby nettundervisning. For oss er det viktig å legge til rette for fleksibel utdanning ved bruk av teknologi og læringsmetoder. Alle våre kurs er knyttet til et "klasserom", en møteplass der du kan stille spørsmål, gi svar og diskutere med andre studenter. Her kan du diskutere spesifikke temaer innen dine nettstudier med andre studenter.

Vi jobber kontinuerlig med innovasjon og kvalitetssikring av våre produkter og tjenester. Nå er vår samarbeidspartner, Teach Me Now, nominert til en internasjonal gründerpris. Teach Me Now, er leverandør av vårt digitale læringsrom, og ble startet av Larviksjenta Thea Myrvold som nå har bosatt seg i Dubai og driver firmaet derfra. Hun har allerede vunnet flere innovasjonspriser for sitt nettbaserte undervisningssystem, og nå kan hun altså vinne enda en pris. Thea konkurrerer mot 17 andre kvinner fra hele verden i konkurransen, Cartier womens initiative. Kvinnene som er nominert, representerer seks regioner i verden, og det skal kåres 1 vinner for hver region. Thea har med andre ord gode vinnersjanser. Hun er 1 av 3 kandidater som representerer Nord-Afrika og Midtøsten.

Teach Me Now
Teach Me Now har som forretningsidé å tilby global undervisning via internett. Tanken er å redusere frafallet ved tradisjonelle nettstudier. Om Thea vinner konkurransen, vinner hun 100.000 dollar og individuell coaching i ett år, i tillegg til en plass i et internasjonalt utviklingsprogram. - Dette betyr veldig mye for en bedrift i oppstartsfasen, sier Thea Myrvold i et intervju med Østlandsposten.

-Vi i NKI Nettstudier heier på Thea og Teach Me Now, og er veldig stolte av å jobbe med så flinke samarbeidspartnere, sier Wenche Halvorsen, Administrerende direktør ved NKI Nettstudier. -  Hos oss er det viktig å finne systemer og programmer som sikrer fleksibiliteten til å studere når og hvor du vil, i ditt eget tempo, avslutter hun.

Om NKI Nettstudier
NKI Nettstudier ble etablert i Norge allerede i 1959 og er i dag Nordens største fagskole på nett. I 2007 ble selskapet en del av utdanningskonsernet Anthon B Nilsen Utdanning AS, som er blant Skandinavias største private leverandør av utdanning og kurs. NKI har årlig rundt 10 000 studenter og tilbyr mer enn 330 studiemuligheter innen de fleste fagområder. NKI er levende opptatt av god nettpedagogikk og jobber kontinuerlig med tilrettelegging av best mulig fleksibel utdanning ved bruk av teknologi og læringsmetoder.

Subjects

Nki nettstudier Fagskole NKI Nettstudier Teach me now