COLOURS FOR LIFE: nye økologiske farver med premium væg- & loftmaling fra AURO.

Pressemeddelelse marts 23, 2017 Farver Bæredygtighed Økologi Maling Boligindretning

Malingbranchens økologiske pionérvirksomhed har som den første udviklet et maskinelt toningssystem for vægmaling med konsekvent økologiske pastaer.

AURO COLOURS FOR LIFE Wiebke

Det er for AURO som den første producent lykkedes, at udvikle et toningssystem for vægmaling med konsekvent økologiske pastaer. COLOURS FOR LIFE-linien tilbyder nye farver som violet, gul, blå, orange og grøn. Både som lysende fuldtonefarver, som lysnede farver vha. af hvid eller som let kolorerede off-white farver. De 790 nye farver vises på en tilsvarende nyudviklet og håndopstrøget farvevifte.

Takket være de nyindsatte mineralske pigmenter er det blevet muligt, at udvide det økologiske farvespektrum. På basis af AUROs egenudviklede biogene bindemiddel Replebin®, der har sin oprindelse i vegetabilsk stivelse, når sortimentet et helt nyt kvalitetsniveau indenfor området naturmaling. I modsætning til de konventionelle producenter fremstiller AURO udelukkende de nye vægfarver med mineralske pigmenter.

Alle de nye farvetoner vises på temasiden COLOURS FOR LIFE på AUROs tyske hjemmeside auro.de, ligesom farverne kan købes via den danske importørs butik på internettet Økomaling.dk. I Danmark repræsenteres den tyske producent af importøren Steen Rasmussen, der foruden Økomaling.dk driver AURO-butikken på Callisensvej i Hellerup samt den danske hjemmeside for producenten auro.dk.

De mange nye økologiske farver lader sig enkelt frembringe vha. et nyt maskinelt toningssystem. Ved siden af de kendte tonerpastaer af jernoxider består de nye pigmenter af mineralske spineller. Kun farvespektret rød indgår ikke med nye pigmenter i det nye farvesystem, da der ikke gives alternative mineralske pigmenter til farvefremstilling. Som tidligere anvendes derfor pigmenterne engelsk-rød og persisk-rød. Pga. anvendelsen af det nye biogene bindemiddel Replebin® er de nye COLOURS FOR LIFE farver både dokumenteret emissionsfri og økologiske. De AgBB-testede farver kan både påføres med pensel og rule samt sprøjte på næsten alle underlag – savsmuldstapet, filt, glasvæv, gipsplader, beton, plastmaling, murværk o.s.v.

De nye COLOURS FOR LIFE premium væg- og loftfarver er tilgængelige i 3 størrelser: 1 liter, 2,5 liter og 10 liter med rækkevidder på hhv. 9 m2, 22,5 m2 og 90 m2. Priserne på de nye farvetoner er inddelt i 5 kategorier. På temasiden COLOURS FOR LIFE på auro.de vises alle farvetoner og tekniske data.

Om AURO

Virksomheden blev grundlagt i 1983. Produktionen foregår i tyske Braunschweig nord for Harzen. AURO er pionérvirksomhed indenfor økologisk naturmaling, træbeskyttelse og rengøringsmidler. De af naturlige råstoffer fremstillede malingprodukter, farver, lakker, lasurer, olier, voks, rengørings- og plejemidler er slidstærke og mere bæredygtige end de konventionelle produkter på markedet. Alle indholdsstoffer deklareres fuldkommen for forbrugeren. I Tyskland distribueres produkterne via mere end 700 faghandlere. I Danmark indtil videre gennem nogle få forhandlere. AURO eksporteres til det meste af Europa, Nordamerika, Asien og Australien. Talrige udmærkelser og miljøpriser dokumenterer virksomheden AUROs grønne engagement.

AURO.dk & Økomaling.dk

Steen Rasmussen