Snøfattig vinter øker trykket i hyttemarkedet

Press release februar 17, 2017 Malmlaft Malmlaft eiendom Hytte på fjellet Hytte Sjusjøen Hytter Trysil Digeråsen

Norge opplever den mest snøfattige vinteren siden 1950-tallet. Dette får snøhungrige skientusiaster til å trekke til fjells som aldri før.

På jakt etter snøen
Nordmenn flest er glad i snø, og vinter forbindes ofte med ski på beina. Når snøen uteblir, trekker mange nordmenn til fjells, og stadig flere nordmenn ønsker seg en egen hytte på fjellet Dette har resultert i en solid økning i hyttemarkedet. Eiendom Norge, bransjeforeningen for eiendomsmeglingsforetak, melder om økende interesse for fjellhytter. Fra februar 2016 til januar 201,7 ble 3.463 fjellhytter solgt i Norge. Det er 13 prosent flere enn i foregående 12-månedersperiode - og 56 prosent fler enn sesongen 2013/14. Malmlaft merker en solid økning i hytteinteressenter. – Våre erfaringer sammenfaller godt med det Eiendom Norge sier. Det siste året har vi hatt en god utvikling i hyttesalget, forteller Cato Haugen i Malmlaft.

Skispor og alpinbakker rett utenfor hyttedøra er viktig for mange hyttekjøpere. Tallene fra Eiendom Norge viser at hytter nær langrennsløyper og alpinbakker er de mest populære. Fjellhytter beliggende ved langrennsløyper steg med 4,0 prosent det siste året, mens fjellhytter beliggende ved alpinanlegg steg med 6,3 prosent.– En av årsakene til at våre hytter er så populære handler nettopp om beliggenheten. Kort vei fra Oslo og løyper rett utenfor døra er avgjørende for våre kunder, bekrefter Cato Haugen i Malmlaft.

Slipp budrunden
I et hett hyttemarked, hender det stadig oftere at det blir budrunder. En av fordelene med å kjøpe hytte gjennom Malmalft er at du slipper budrunde.

– Vi selger etter prinsippet «førstemann til mølla». Det vil si at du som kunde kan sikre deg den aktuelle hytta uten noen form for budrunde. Hos oss er alle priser faste, sier Haugen.

– Har du funnet drømmehytta og kalkulert med en pris, er det selvsagt mange som vil falle av i en budrunde som ender flere hundre tusen mer enn først antatt, avslutter han.

Youtube: Malmlaft har et godt utvalg nye hytter for salg på Rømåsen, Sjusjøen og på Digeråsen. Begge destinasjonene har langrenn utenfor døra som går direkte inn på Birkenløypa, men fra hver sin ende. Digeråsen har i tillegg ski inn/ut til alpinbakke.

Fordelen med nøkkelferdige hytter er at de er klare til bruk og du trenger derfor ikke å bruke helgen og ferien på vedlikehold av hytta.

Om Malmlaft
Malmlaft er en av Norges eldste og mest anerkjente merkevarer i hyttesegmentet. Vi har en stor tomtebank og leverer nøkkelferdige hytter av høy kvalitet til konkurransedyktige priser.

Malmlaft Eiendom gjør hele prosessen, fra kjøp til leveranse, til en sikker og trygg opplevelse for deg som kunde. Få ferdig hytte, eller la oss hjelpe deg med å velge riktig hyttetomt og bygge din drømmehytte.

Malmlaft Eiendom på YouTube

Malmlaft Eiendom på LinkedIn