Krukkehaven i vinterdragt

Pressemeddelelse oktober 17, 2016 Hus og Have

En krukkeplante er mere udsat end en plante, der står med rødderne dybt i den isolerende jord. Beskyt derfor gerne dine vinterkrukker med en form for indpakning.

Silvan PR vinter 28 21

En lille krukkehave med stedsegrønne planter giver vinterhaven blikfang og struktur. Den er også et oplagt udgangspunkt for en hyggelig og rustik juleudsmykning. Men før frosten sætter ind, skal sommerens krukker lige have en tur og tilpasses den kolde årstid.

Start med at smide alle de visne sommerblomster ud og tøm alle ikke-frostsikre krukker. Ellers vil de sprænges, når frosten udvider den fugtige jord. Hårdtbrændte lerkrukker og plantekar i fiberplast og polystyren er derimod beregnede til at stå ude hele året. Husk bare, at en plante i en krukke altid vil være mere udsat end én, der står omgivet af andre lædannende planter og med rødderne dybt begravet i havens isolerende muld. Derfor kan det være en god ide at dække med en beskyttende vinterfrakke af fleece, jute eller andet isolerende materiale. Det vil samtidig være med til at mindske både udtørring og de store temperatursving, der opstår, når krukkerne skiftevis udsættes for skarp vintersol og hård nattefrost.

Bi Silvan PR vinter  28-21

Flot indpakning

Robust og vejrbestandig jutesæk, 24,95 kr. Fleecedug, 200 x 300 cm, 34,95 kr. Krukke, 89,95 kr.

Pyntegran, 2 kg, 39,95 kr. fra Silvan.

Bi Silvan PR vinter  28-22

Termohus til de kuldskære

UV- og vejrbestandigt termohus i neutral beige til vinterbeskyttelse af større planter. Huset har lynlås og top og bund, der kan lukkes med nylonbånd. 150 x 70 cm. 79,95 kr. fra Silvan.

Bi Silvan PR vinter  28-23

Lun uldkappe

Kappen af naturlig uld absorberer fugten og skaber herved varme, hvilket giver en ekstra god beskyttelse mod kulde og frost. 150 x 50 cm. 159,95 kr. fra Silvan.

Bi Silvan PR vinter  28-25

Isolerende vinterkrukke

Frostbestandig og isolerende krukke i polystyren, der beskytter planternes rødder både mod frost og varme. Der kan ved behov laves hul i bunden. Ø39 cm, H39 cm. 129,95 kr. Cover med motiv. 59,95 kr. fra Silvan.

Læserservice og produktoplysninger

Silvan oplyser nærmeste forhandler, 87 30 87 30, silvan.dk

Spørgsmål i forbindelse med pressebilleder:

Aller CP, projektleder Josephine Christrup, 72 34 12 33.

Fakta om SILVAN
Det første SILVAN byggemarked i Danmark åbnede i Slagelse i 1968. SILVAN er med sine nu 45 butikker og webshop Danmarks største forhandler til private på gør-det-selv-markedet.
SILVAN er en del af DT Group A/S, som med sine godt 485 forretninger og 10.000 ansatte er Europas største forhandler og distributør af byggematerialer og VVS til professionelle og private.

Hus og Have