Velg riktige bindinger

Press release november 18, 2009 Sport

Det finnes en rekke faktorer som utgjør hvilke bindinger passer deg best, vi viser deg hvilke.

B Boardshop

Mange glemmer å tenke på bindingene når de kjøper snowboardutstyr, men bindingene er en viktig del av den totale kjøreopplevelsen. Bindingene er linken mellom kroppen og snowboardet, og de må passe til både brettet og skoene. Vi gir deg noen gode tips og råd for hva du bør tenke på når du nå skal handle bindinger til snowboardet.

Før du bestemmer deg for hvilke bindinger du skal kjøpe bør du tenke over hvor du kommer til å kjøre i vinter. Er du en parkkjører trenger du andre bindinger enn om du trives best i puddersnø.

Hvor mye du kommer til å kjøre i løpet av året er også en faktor du bør tenke på før du kjøper utstyr. Kanskje du ikke trenger det beste og dyreste utstyret hvis du kjører snowboard kun noen få ganger i året. Men kjører du mye, er det lurt å investere litt mer penger og få bedre kvalitet på utstyret.

Snowboardsko
Snowboardsko og bindinger sies å være universelle, men ofte passer de bedre sammen om du velger samme merke på snowboardskoene og bindingene.

Mykt eller stivt?
Mykere bindinger sørger for mer dynamisk og fleksibel kontakt mellom deg og snowboardet. Nybegynnere og brettkjørere som trives best i halfpipen og i terrengparken liker ofte mykere bindinger.

Stivere bindinger overfører umiddelbart kraft til stålkantene for presise svinger og høy fart.

Om Boardshop
Boardshop er en av Norges største leverandører av skateboard og snowboardustyr.
På Boardshop.no kan du enkelt handle det du trenger av skateboard og snowboard produkter i nettbutikken. Her finner du mange kjente merkevarer fra blant annet Volcom, DC Shoes, Burton og WESC.

Andreas Nilsen

Boardshop - Volcom og DC Shoes