Vanedannende fastnøkler fra FACOM

Press release mai 26, 2009 Homes & Gardens

Facom 440 er en helt ny serie profesjonelle fastnøkler som er både 20 prosent sterkere og samtidig mer fleksible og enklere å bruke enn tidligere modeller.

121 1

Det franske selskapet Facom er verdenskjent for å tilby det aller ypperste innen verktøy for profesjonelle håndverkere, og selger verktøy til blant annet bilbransjen og flyindustrien. Kundene i disse bransjene er ekstra kresne, og velger Facoms produkter på grunn av den solide designen og fremragende materialkvaliteten, som begge er forutsetninger for å kunne jobbe profesjonelt.

Hvordan ser en perfekt fastnøkkel ut?
Facom har lansert en ny, komplett serie fastnøkler – Facom 440. Facom 440 erstatter Facom 40-serien. Facom har med sedvanlig grundighet studert måten et stort antall profesjonelle brukere jobber på, og dessuten registrert kravene og ønskene deres når det gjelder den optimale fastnøkkel. Resultatet av dette arbeidet er en helt ny design med mange viktige forbedringer i forhold til andre profesjonelle fastnøkler på markedet. Man kan naturligvis spørre seg hvor mange forandringer det er mulig å gjøre på en klassisk fastnøkkel, men Facom 440-serien er et bevis på at selv for fastnøkler er det alltid rom for forbedringer – endatil vesentlige forbedringer.

Jetfly-klarert
Facom 440-serien består av verktøy i en klasse for seg, noe som kanskje illustreres best ved at serien overgår selv de ekstreme kravene i flyindustriens strenge SAE AS954E-standard.

Facom 440-fastnøklene er 20 prosent sterkere enn tidligere modeller, og har dessuten et unikt ergonomisk grep som gjør dem både sikre og komfortable å jobbe med, også under spissbelastning. Ringenden er utformet slik at man enkelt når senkede og andre vanskelig tilgjengelige bolter. I tillegg gir den forbedrede designen av gaffelenden 20 prosent større skruradius. For å unngå skader på hender og ledd, har Facom 440-nøkkelen en spesiell legering som gjør at den ikke kan knekke ved overbelastning. Facom 440-serien leveres i størrelser fra 4–41 mm og 1/4” – 1 1/2”.

Kort om FACOM 440-serien:
• ringende med ny design gir enkel tilgang til senkede og andre vanskelig tilgjengelige bolter – for eksempel bolter som sitter tett sammen
• kompakt design
• gaffel med vinkling på 15 grader
• overgår kravene i flyindustristandardene ISO 1711-1 og SAE AS954E
• bedre og tydeligere merking av nøkkelens dimensjoner gjør at man finner riktig nøkkel raskere
• ergonomisk grep med bredere gripeflate mellom hånd og gaffelende gir langt bedre kontroll på nøkkelen og gjør den dermed sikrere og mer komfortabel å jobbe med
• ny utforming av gaffelenden øker skruradiusen med opptil 20 prosent
• laget av bruddsikkert materiale
• 20 prosent sterkere enn tidligere modeller
• bredt utvalg av dimensjoner, fra 4–41 mm og 1/4” – 1 1/2”
• Facoms 12 kant OGV-profil sikrer god kraftfordeling på bolthodet

Om Facom:
I 2008 kunne Facom feire 90-årsjubileum. Alle de 90 årene Facom har eksistert, har vært preget av entusiasme og nyskaping. Hvert eneste nye produkt Facom lanserer, er et resultat av et tett samarbeid med aktuelle fagpersoner. Facom legger stor vekt på lønnsomhet, effektivitet, ergonomi og sikkerhet – faktorer som er helt avgjørende i en profesjonell håndverkers hverdag. Alle produktene fra Facom følger de til enhver tid gjeldende normer, og i langt de fleste tilfellene overgår de også disse normene. Facom har over 6000 forhandlere rundt om i verden, og har derfor alltid tett kontakt med kundene. Facom – PRO FOR LIFE.

Hvis du vil vite mer, kan du kontakte:

Michael Demant
Marketing Coordinator