Rosenborg Ballklub størst i Norden

Press release september 23, 2009 Sport

Rosenborg Ballklub har passert FC København og er nå Nordens største klubb på Facebook.

Rosenborg Ballklub har fantastiske supportere! Tirsdag passerte Rosenborg det danske storlaget FC København og er nå den største fotballklubben på Facebook i Norden. Rosenborg har nå nesten 45 000 tilhengere.

- Akkurat som Rosenborg er det beste laget i Norden, er vi også nå størst på Facebook. Og det er takket være hard jobb og et herlig engasjement fra tilhengerne. Dette bekrefter at Nordens beste lag har Nordens beste supportere, sier redaksjonssjef for RBK Media Odd Rune Wolden.

Supportersiden på Facebook ble opprettet i fjor vår og har sakte, men sikkert, vokst seg stor. Ingen andre fotballklubber i Norge er i nærheten av Rosenborg. Målet for noen måneder tilbake var å slå FC København. Noe Rosenborg Ballklub nå har klart takket være engasjerte og trofaste fans.
- Facebook gir oss en nærhet til supporterne vi ikke hadde i samme grad tidligere. Her er det mulig for fans over hele verden å knytte seg tettere til klubben, sier Wolden.

Rosenborg har fremdeles et godt stykke igjen til klubber som Manchester United og Liverpool som snart runder millionen, men Wolden har Rosenborgs mål klart.

- Nå satser vi på å runde 50 000 om ikke lenge, men vi skal ikke utelukke at vi kan runde et sekssifret antall tilhengere i løpet av neste år, fortsetter han.

I tillegg til å legge ut oppdateringer om hva som skjer i klubben, holder RBK eksklusive konkurranser og gir tilhengerne egne tilbud fra RBK Shop. Tilhengerne kan også legge inn sine private RBK-bilder og RBK-videoer.

Vi feirer selvfølgelig også denne milepælen og kommer snart med nye eksklusive konkurranser på vår Facebook-side, sier Wolden.

Om RBK
Rosenborg Ballklub er et av Norges beste fotballag og ballklubber, og holder til på Lerkendal Stadion i Trondheim. I spillerstallen finnes blant annet Per Ciljan Skjelbred, Steffen Iversen, Roar Strand, Dario Zahora og Marek Sapara. I tillegg til drift av fotballklubben RBK driver Rosenborg også selskaps- og konferanselokaler på Lerkendal stadion, samt konserter og show. RBK satser nå ekstra på web, blant annet på nettbutikken sin for supporterutstyr og fotballutstyr.

Subjects