pej gruppens foodtrend-konference efterår 2005

Press release juni 3, 2005 Health

Sundhed er blevet en fælde for mange i fødevarebranchen! Sundhed, velvære, helse, etik og økologi opfattes forskelligt i Danmark, Norge og Sverige! 8 udfordringer til fremtidens mærkevarer! Foodtrends 2008 – aktuelle opdateringer! Verdens bedste restauranter og cafekoncepter! Ny detailrapport: Retail 2012 Ny bog fra pej gruppen: Rundt om tidsånden!

For 2. år i træk afholder pej gruppen foodtrend-konference. Nu også i Oslo.

I efteråret 2004 deltog ca. 240 personer i pej gruppens foodtrend-konference i Herning.
Fra dette efterår afholdes der konference i Herning den 27. oktober, og i Oslo den 1. november
”Den flotte tilbagemelding fra sidste år har givet os blod på tanden, så vi nu, som med vore andre trendkonferencer, går uden for Danmark”, udtaler direktør Jakob Søndergaard fra pej gruppen.
pej gruppen har arbejdet med trends i mode, interiør, reklame, kommunikation og medieindustri i 30 år.
I fødevarebranchen i 15 år. pej gruppen er i dag Nordeuropas største på sit felt og beskæftiger mere end 20 analytikere, journalister, forskere og projektledere.
pej gruppen udgiver flere tidsskrifter, har konsulentafdeling, står bag trendlaboratoriet og verdens største kreative træf for designere og produktudviklere.
pej gruppens indsigt på tværs af livsstilsbrancherne, har affødt et aktuelt studie af nogle af de hotte emner, som også fødevarebrancheen har adopteret. Herunder sundhed og helse.
Konklusionerne fra analysen, som præsenteres på konferencen, handler blandt andet om, at forbrugerne ikke nødvendigvis forbinder mad med sundhed. Andre brancher har været dygtigere til at sætte sig eftertrykkeligt på denne platform.
Mange forbrugere forbinder simpelthen ikke mad med sundhed.

Ydermere vil konferencen indeholde en forklaring på, hvorfor det er næsten umuligt at forene de nordiske lande omkring netop opfattelsen af sundhed, helse, etik og økologi. Vi har simpelthen 3 forskellige udgangspunkter og opfattelser af, hvad det vil sige i praksis.
Allerede for 6 år siden advarede pej gruppen, i en rapport, en række af de store fusionslystne fødevarevirksomheder i Skandinavien om de problemer og forskelle der findes . De fleste ignorerede henstillingerne, fordi de troede, at fusion kun handlede om rationalitet og sammenlægning af indkøbsvolumen.

pej gruppens stifter Poul Erik Jakobsen vil på konferencen forelæse om indholdet af pej gruppens nye bog Rundt om tidsånden, hvor 12 kendte analytikere har sat fokus på tidsånden netop nu, inden for så vidt forskellige emner som ledelse, design, reklame, livsstil, økonomi, forbrug, religiøsitet, sundhed og helse.
Bogen udkommer til august 2005.
Poul Erik Jakobsen vil også forelæse om de 8 største udfordringer fremtidens mærkevarer har.
Herunder antiautoritet, private label, demokratisering, nye kristiske forbrugergenerationer og den klassiske mærkevareteoris mulige død.

Lægen og videnskabsjournalisten Jerk W. Langer sætter fokus på alle de modsætninger, vi som forbrugere indeholder, når vi taler om sundhed. Sundhed er ved at fylde lige så meget på internettet som sex, forklarer Jerk W. Langer. Han stiller blandt andet også spørgsmålet om sundhed er blevet en massepsykose.

Direktør Jakob Søndergaard præsenterer pej gruppens nye analyser, samt highlights fra pej gruppens seneste rapport: Retail 2012.
Trendredaktør Mads A. Søborg præsenterer verdens bedste restaurant- og cafekoncepter. Han har op til præsentationen simpelthen været jorden rundt for at chekke de nye koncepter ud.

Pauserne er fyldt med ny mad kreeret af pej gruppens trendafdeling under ledelse af kokken Per Thinggaard.

Hvis der er spørgsmål så ring til:
Poul Erik Jakobsen eller Jakob Søndergaard +45 97118900
Se også vores hjemmeside wwww.pejgruppen.dk

Subjects

Health