Oppbevaring går i sort

Press release august 27, 2007 Homes & Gardens

Møbelserien Mistral fra Hammel Møbelfabrikk forfølger den nye sorte enkelheten i boliginnredningen

Mistral 655 6 b rgb
Et nytt minimalistisk uttrykk er på vei tilbake i boliginnredningen, og det betyr en styrkelse av basisfargene hvit og sort. Som et resultat av dette vil møbelserien Mistral på sensommeren utvides med en ny, sort linje som allerede i dag er på vei ut til utvalgte norske møbelbutikker.

-Den nye minimalistiske linjen er ikke identisk med den vi opplevde i 1990-årene. Ferre elementer, klare farger, rene linjer og et stilrent uttrykk gjør seg gjeldende, og dette passer perfekt til Mistral som er en skandinavisk møbelserie med fokus på enkelhet forteller adm.direktør Safak Suner, Hammel Møbelfabrikk.

Mistral er oppbevaringsmøbler som reoler, kommoder, skap, lowboards etc hvor overflatene hvit, såpebehandlet eik og lys bøk hittil har dominert salget.
Nå suppleres det altså med en sort linje, som ifølge Safak Suner, signaliserer kvalitet, respekt og enkelhet. Sammen med oppbavaringsmøblene lanseres dessuten et matchende sort spisebord.

Generelt vil man på høsten og vinteren oppleve en styrkelse av naturmaterialene, og derfor har det vært viktig for Mistral-serien at det ikke kun var en sort farge, men at man samtidig kan fornemme treets kvaliteter i struktur og utseende. Mistral i sort er derfor produsert på en rød-eik som er risset opp før overflatebehandlingen. På denne måten tilføres en eksklusiv natur-look.

-Mistral i sort appellerer til et utadvendt publikum som også er internasjonalt orientert. Vi opplever vi ofte at moderne by-mennesker reagerer likt på tvers av landegrensene og grunnet dette forberedes den til salg ikke bare i Norge, men også i det øvrige Skandinavia, sier Safak Suner.

Mistral, og resten av Hammel Møbelfabrikk’s serier fåes kjøpt henholdsvis hos Bohus, Living og Møbelringen, samt utvalgte frittstående butikker.

BILLEDTEKST:
Mistrals fleksible moduler fåes nå også i sort.

For ytterligere opplysninger:
Lise Marie Osland