Nye plenklippere god for to

Press release april 24, 2006 Homes & Gardens

Bioklipp om sommeren når gresset er tørt. Automatisk oppsamling av det avklippede gresset når gresset er vått og tungt.

118627
Med Ginge Comfort 420 E Bio Combi og Ginge Comfort 470 E Bio Combi lanserer AL-KO Ginge A/S sine hitill mest allsidige og avanserte el-plenklippere. De nye plenklipperne av typen Bio Combi,  klipper og findeler gresset eller samler det opp, når det er praktisk. Om sommeren, når gresset er tørt, er det praktisk for plenen å benytte bioklipping. Plenklipperen findeler og sprer avklippet gress, så det hurtig forsvinner ned i bunn av plenen som naturlig gjødsel.

Når gresset er vått eller tungt er bioklipping vanskelig, det vil legge seg som en kompakt masse, som lukker for lys og luft, med risiko for at plenen visner. Dette unngår man ved å stille maskinen om til allminnelig klipping og oppsamling i den 55/65 liter store oppsamleren. Omstillingen foregår lett og hurtig uten bruk av verktøy.

I tillegg er det to vesentlige egenskaper som skiller Ginge Comfort 470 E Bio Combi fra andre el-klippere. Det solide skjoldet er i pulverlakkert stål, og den har stor klippebredde på 46 cm. Som prikken over ien er disse el-klippere fra AL-KO Ginge A/S utstyrt med alle de krefter som man har brukt for. Når alle disse praktiske fordelene gjøres opp, er det vanskelig å komme utenom Ginge Comfort 420 E Bio Combi og Ginge Comfort 470 E Bio Combi som ideelle plenklippere for de fleste hager. I tilegg er de stillegående og har ingen luftforurensing.

Design Award Winner
Det karakteristiske og iøynefallende design av AL-KO Ginges serie av Comfort el-klippere har uten tvil medvirket til den særlige interesse, som hagefolket de siste år har vist nettopp denne serie. Ikke overraskende oppnådde AL-KO den ettertraktede pris ”Design Award Winner 2000”. Foruten designet la priskomiteen blant annet vekt på nyskapelse og effektivitet i forhold til energiforbruk, miljøvennlighet og funksjon. I bedømmelsen inngikk også klipperesultat og forventet levetid.

Ginge Comfort 420 E Bio Combi og Ginge Comfort 470 E Bio Combi fås hos Ginge-forhandlere og byggemarkeder.

Bildetekst:

Ginge Comfort e-lklippere har ergonomisk utformet håndtak med kabelholder til ledningen.

Ytterligere informasjon hos:
AL-KO Ginge A/S Berghagan 5 1401 Langhus Tlf. 64 86 25 50 Fax 64 86 25 54 E-mail [email protected]

Tekst og bilde kan hentes på våres hjemmeside: www.ginge.com

Subjects

Homes & Gardens