Nå er det europeernes tur til å gå bedre

Press release januar 22, 2008 Business

Det kjente motemerket Converse lanserer nå sine arbeidssko i Europa. De siste 10 årene har Converse perfeksjonert sin kolleksjon av arbeidsstøvler samt støvler til politi, forsvar og sikkerhetsbransjen i USA. Nå er det europeernes tur til å gå bedre.

Converse støvle

Firmaet bak Police-gear.dk har sikret seg de skandinaviske distribusjonsrettighetene til kvalitetsfottøyet fra det kjente amerikanske merket Converse. Fottøyet markedsføres under navnet Converse Tactical and Work Shoes.

"Vi er svært stolte av å være blant de første til å presentere den flotte kolleksjonen i Europa, og sammen med Converse har vi store forventninger til at det nye produktsortimentet fra Converse vil slå an i Skandinavia i løpet av kort tid. Støvlene er konstruert på bakgrunn av brukernes ønske om behagelig, holdbart og funksjonelt fottøy. Det er ikke rart at støvlene våre raskt blir så populære," sier administrerende direktør for Converse Tactical and Work Shoes Lasse Haahr.

Converse Tactical and Work Shoes tilbyr arbeidsstøvler, turstøvler, politistøvler, militærstøvler og støvler til vakt- og sikkerhetsbransjen.

Mer informasjon på http://www.con-tact.dk/.

I USA ble det tradisjonelle fottøyet til soldater og politi stort sett avskaffet etter 11. september 2001. Det fottøyet man inntil da hadde brukt i ikke-kampsituasjoner, var svært "paradeaktig" og ikke så anvendelig i krisesituasjoner.

Derfor spurte Converse tusenvis av politifolk, sikkerhetsansatte og soldater om deres ønsker til godt fottøy. Målet med spørreundersøkelsen var å avdekke hva den enkelte bruker mener er best egnet under krevende forhold. Undersøkelsen viste at brukerne ønsket lett, praktisk, sportslig og ikke minst robust fottøy. "Disse kravene har Converse vist at de kan oppfylle når fottøyet har vært brukt i spente situasjoner der riktig utstyr er avgjørende for sikkerheten," påpeker Lasse Haahr.

Det omfattende og flotte sortimentet vil i løpet av 2008 kunne kjøpes hos en lang rekke ledende forhandlere i Skandinavia.

"Vi er i disse dager i gang med å legge strategien for vårt salgsfremstøt samt å velge ut samarbeidspartnere som kan sikre høy service og høy kvalitet," sier Lasse Haahr.

Since its introduction in 1908, Converse has continued to provide premier technological athletic footwear for generations of sports enthusiasts across America.

Subjects

Business