Mysteryshopping

Press release april 30, 2008 PR

En annerledes fritidsjobb

Når man spiser på en restaurant, ser på nye briller hos optikeren eller leter etter den rigtige kjolen i klesbutikken, forventer man å bli møtt med god service. Butikkeieren  ønsker også, at forretningen leverer en god service, så kunderne kommer igen. Service kan måles gennem mystery shopping, der vanlige forbrugere besøger norske detailkjeder og vurderer dem.

IQS (International Quality Systems) opererer i hele Europa og er Danmarks største firma som tilbyr mystery shopping. Mere end 2000 dansker er registrert hos IQS som mystery shoppere, som drar ut i butikker og gjennomfører anonyme oppdrag/prøvekjøp i danske detailkjeder. Samtidig er IQS rangsjert som nummer to over firmaer som tilbyr denne tjenesten i Norge.

"Vi oplever at forbrukere engasjerer seg mer og mer i hvordan servicen er i de butikkene de handler i. Dette merker vi ved at vi hver dag får søknader fra nye potensielle mysteryshoppere", sier Direktør Brian Rosenberg fra IQS.

Detailkjedene får på grundlag av tilbagemeldingene fra mysteryshopperne mulighed for at analysere hvordan deres servicenivå er. Om de lever opp til de kravene de stiller til seg selv, og som de lover kundene.

IQS søker hele tiden engasjerte forbrukere, som har lyst til å arbeide med å gjøre servicenivået bedre i butikker over hele landet. Les nærmere om jobben som mysteryshopper hos IQS på http://www.iqs.dk/.

Subjects

PR