Man kjøper da ikke reoler om sommeren – Eller gjør man det? - Hamel bryter mytene

Press release mai 29, 2007 Homes & Gardens

Vår økte bruk av sommerhuset – eller fritidsboligen, har endret vårt adferdsmønster når det gjelder kjøp av visse møbler. Derfor storsatser Hammel Møbelfabrikk på reoler.

P5230236
Fritidsboligen skal ikke lenger nøye seg med gamle og slitte møbler. Mange av oss bruker nå fritidsboligen gjennom hele året, og vil gjerne ha fleksible møbler med gode kombinasjonsmuligheter. Hammel Møbelfabrikk opplever at det i disse dager blir sendt ut ekstra mange reoler til butikkene og går dermed imot oppfattelsen av at vi ikke interesserer oss for boligen når sommeren nermer seg.

--Man kjøper da ikke reoler om sommeren! Det lød som en fastslått kjennsgjerning da jeg hørte det første gang. Men nå viser det seg at dette er en myte, eller så har rett og slett vår kjøpsadferd endret seg, sier direktør Safak Suner, Hammel Møbelfabrikk

Frekke spørsmål

Med kun noen få år i møbelbransjen oppfatter han seg selv som forholdsvis ny. Derfor tillot han seg å stille ”frekke spørsmål”. Hvem sier at verden er slik som vi tror den er?

-Mitt foreløpige svar er, at man naturligvis skal ha varer i butikken for å kunne selge. Derfor sender vi for tiden ekstra mange reoler ut til våre forhandlere, som også merker den økende interessen, opplyser Safak Suner.

Vårt forbruksmønster har rett og slett endret seg. På samme måte som lingeributikker kan fortelle om at der ikke kun selges badetøy om sommeren, men derimot hele året rundt fordi vi reiser mer etc., så har også møbelsalget endret seg.

Bruker fritidsboligen mer

Noe tyder på at bl.a en endret bruk av hytten - eller fritidsboligen også har betydd nye krav til møbleringen. Derfor hører vi at stadig flere reoler blir sendt direkte til kundens ”andre hjem”, noterer Safak Suner seg.

Det investeres mer i fritidsboligen og det smitter av på møbleringen. Det skal ikke lenger være de gamle brukte møblene som går ”i arv” fra helårsboligen. Også der vil vi nå ha moderne møbler, ofte i pent design.

Hammels moduloppbyggede reoler med mange kombinasjonsmuligheter i et enkelt og stilrent skandinavisk design er som skapt for fritidsboligen, hvor der skal sikres fleksibel innredning som lett kan endres på. Samtidig opplever man også interesse for matchende små skrivebord, hvilket kan være uttrykk for at mange tar sin bærbare PC med seg og gjerne vil ha et arbeidssted uten at man trenger å gjøre stuen om til et kontor.

BILLEDTEKST
Sommerhuset skal ikke lenger nøye seg med avlagte og slitte møbler.  Mange som bruker sommerhuset eller fritidsboligen gjennom hele året vil ha fleksible møbler med gode kombinasjonsmuligheter. Det opplever Hammel Møblefabrikk, som i disse dager sender ekstra mange reoler ut i butikkene.

Subjects

Homes & Gardens