Lysende nyheter for mørkredde barn

Press release september 2, 2009 Homes & Gardens

Pabobos nye nattlamper, Nomade og Autonattlampen, er unike lamper som er designet spesielt for små og store barn som trenger litt ekstra trygghet og lys om natten. Og i tillegg til trygghet har vi fokusert på miljøet når vi har utviklet lampene.

Nomade concept sm

Barnet kan ta den sjarmerende, lille Nomade-lampen med seg i sengen eller bære den med seg på nattlige vandringer. Trygt og smart – Nomade lades i en vanlig stikkontakt, og settes deretter i den lille holderen. Lampen er utstyrt med en lyssensor som reagerer på lys og mørke, slik at lampen lyser gradvis mer jo mørkere det blir. Lampen har en brenntid på opptil 70 timer, noe som betyr at én lading er nok til at lampen kan lyse hver natt i opptil 5 netter, avhengig av årstid.
Nomade finnes i rød, rosa, grønn og blå versjon.
Pris ca. 249,–

Autonattlampen – klassisk nattlampe i ECO‐stil
Autonattlampen en "vanlig" nattlampe som alltid sitter i kontakten, men som har en LED‐pære som krever svært lite energi (0,7 W). Lampen har en lyssensor: Når skumringen faller, tennes Autonattlampen automatisk for deretter å slås av når det lysner igjen. En smart lampe som er bra for både miljøet og lommeboken, og som fremfor alt gjør natten tryggere for små barn.

- Nomade og Autonattlampen blir ikke varme
- Autonattlampen er godkjent iht. europeisk standard EN60598‐12 (direktiv av april 2009)
- Begge lampene har lang levetid, 11 år

For mer informasjon og bildemateriale kan du kontakte :Ulrika Sten, informationsansvarig Amvina AB