Luksus for under tusenlappen

Press release november 12, 2009 Tourism

Finanskrise, sterk krone og billige hotellrom. Mulighetene for å få mer for pengene er mange for nordmenn som skal ut og reise. Hotell.com har sjekket hvor du kan få mest mulig luksus for minst mulig penger.

Hotels com 125x125 new

Par som ønsker å bo luksuriøst for under 1000-lappen har et vell av valgmuligheter. I følge Hotell.com sin Hotel Price Index (HPI), finnes det mange byer hvor man kan bo på 5-stjerners hotell for bare tusen kroner natten. I Beijing eller Bangkok kan du gjøre særdeles gode dealer om du sjekker litt først. I følge HPI’en er det 14 byer over hele verden hvor 1000 kroner vil gi deg et luksus hotellrom for en natt.

Har du et ekstra stramt budsjett kan du prøve byer som Buenos Aires, Montreal, Sydney eller Cape Town. Her kan man oppleve å få tak i 5-stjerners hoteller helt nede i 750 kroner natten. Blir dette litt for langt unna, er det nærmeste alternativet Warszawa, som også tilbyr samme standard til lik pris.

På den andre siden av skalaen, er New York byen hvor man får minst for pengene på hotellet. Dette til tross for at hotellprisene i verdensmetropolen sank med hele 10 prosent i første halvår av 2009. Har du kun en tusenlapp i lomma, må du regne med et 1,8 stjerners hotell (om noe sånt finnes).

Dette er hvor mange stjerner du får for 1000 kr per natt i de ulike byene:
Bangkok   5.0
Los Angeles  3.0
Oslo  3.0
New York 1.8

* Hotel Price Index (HPI) gir en objektiv analyse av faktiske priser betalt av kundene på 78 000 hoteller fordelt på over 13 000 steder over hele verden. Den siste HPIen tar for seg tidsperioden januar til juni 2009, og sammenligner med samme periode i fjor. Prisene er vektet i forhold til nasjonalitet og valuta og gir et godt inntrykk av reisevaner og preferanser.

For mer informasjon vennligst kontakt:
Cordy Griffiths, PR og mediansvarlig for Hotell.com (0044) 20 7019 2268 eller [email protected]

Om Hotell.com
Hotell.com er den norske nettsiden til Hotels.com, verdens mest besøkte online hotellbookingsted. Selskapet opererer i alle større markeder, og kan tilby mer enn 100.000 kvalitetshoteller på nettstedet sitt. På Hotell.com kan du bestille billige hotell i en rekke destinasjoner i verden. Blant annet kan du bestille hotell i København, hotell i London og hotell i New York. Hotell.com har et stort, uavhengig fagteam, hvilket betyr at kunden får en nøytral og ærlig vurdering av de ulike hotellene. Reisende kan booke online eller kontakte en av de flerspråklige telefonsentrene på 810 000 13. For mer informasjon om billig hotel gå inn på www.hotell.com. Hotell.com wake up happy.

Subjects

Tourism