Kompostbeholder i jumbo-størrelse

Press release juli 24, 2006 Homes & Gardens

Fleksibel beholder med masse av plass - også til gress og visne blader.

110863 2m
Det største volumet av hageavfall er gress og vissent løv. Det er ganske enkelt bortkastet tid å kjøre hageavfallet til en kommunal avfallsplass, når man like godt kan foreta komposteringen hjemme i et hjørne av hagen. Jord fra god hjemmelaget kompost med meitemark i, er ikke det værste man kan tilby kjøkkenhagen og blomsterbedet.

Jumbo kompostbinger fra AL-KO Ginge ligner den ideelle løsning på hageeierens avfallsproblem. Den sekskantede kompostbingen består av et enkelt modulsystem som er lett å frakte med seg i bilen hjem fra butikken. Den er enkel å montere uten bruk av verktøy.

800 liter hageavfall
Som navnet antyder, er AL-KO Jumbo større enn andre kompostbeholdere. To modeller gir plass til henholdsvis 600 og 800 liter hageavfall. Dette betyr at det er plass til sommerens avklippede gress og høstens løvfall. Om ønskelig, kan de to modellene kombineres til en større kompostbeholder med plass til 1.400 liter.

Delene i AL-KO Jumbo kan lett tas fra hverandre og rengøres. Materialet er slagfast plast, som i motsetning til tre og metall, verken råtner eller ruster.

AL-KO Jumbo fås hos AL-KO Ginge forhandlere. Nærmere opplysninger fås på tlf. 64 86 25 50

Bildetekst:
I AL-KO Jumbo kompostbeholderen er det også plass til avklippet gress og høstløvet.

Ytterligere informasjon fås hos:
AL-KO Ginge A/S, Norge Berghagan 5 1405 Langhus - Tlf. 64 86 25 50 - Fax 64 86 25 54  - E-mail [email protected]

Tekst og bilde kan rekvireres på vår hjemmeside: www.ginge.com

Subjects

Homes & Gardens