Kom i gang med din Ginge gressklipper

Press release februar 19, 2008 Homes & Gardens

Hvis du ikke fikk klargjort klipperen din etter siste klipping før vinteren, er tiden nå inne til å gjøre dette!

130788 alle dele

Dersom du ønsker å forlenge levetiden på gressklipperen din, er det viktig å holde både motoren, alle bevegelige deler samt rotorskjoldet i orden. Rengjør klippeskjoldet for gammelt fastgrodd gress med en stiv børste. Husk at når klippeskjoldet skal rengjøres under, skal tennrørshette eller strømkabel fjernes, og maskinen tippes slik at tennrøret peker oppover. Gi event. bevegelige deler, som kabler og lager en liten dråpe olje. Dersom du finner ut at noen av delene er defekte, er det på tide å skifte ut disse. Motoroljen skal byttes minst en gang i året med ny av typen SAE 30. Er gressklipperen ny, skal oljen skiftes etter 5 timers bruk. Skaff deg et Ginge Motor-service-sett, som gjør oljeskiftet enkelt for deg. Kontroller luftfilteret for urenheter, rens eller bytt dette dersom det trengs. Påfyll ny og frisk blyfri bensin 92/95 oktan. Blyfri bensin kan kun holde seg i 3 mnd., deretter mister den sin forbrenningsevne. Et godt råd er å kun kjøpe bensin til 3 mnd. forbruk.

Start motoren med snortrekk

For å starte motoren første gang etter vinteropplag, trykkes 3-6 ganger på primeren for å pumpe bensinen direkte inn i forgasseren. Det finnes motorer som ikke har primer. Sikkerhetsbøylen trekkes inn før du trekker i snoren. Motoren stopper når du slipper sikkerhetsbøylen.

Ved varm motor benyttes ikke primerknappen.

Nærmere opplysninger fås på http://www.ginge.com/ eller telefon 64862550.

Bildetekst

AL-KO Ginge A/S anbefaler Ginge Motor-service-sett til alle gressklippere med bensinmotor. Settet er uunnværlig ved oljeskift og etterfylling av olje. Når motoren streiker er det for sent!

Subjects

Homes & Gardens

130788 alle dele
Download | 0,68 MB | 1056 x 1181 | .jpg

Kom godt igang
AL-KO Ginge A/S anbefaler AL-KO Motor-service-kit til alle plæneklippere med benzinmotor. Kittet er uundværligt ved olieskift og efterfyldning af olie. Når motoren strejker, er det for sent!
Download | 3,7 MB | 2136 x 3216 | .jpg

Zip and download all files