Ginge gressklippere med unikt startsystem

Press release april 4, 2005 Agriculture

Ginge bensinklippere med Touch-N-Mow motor, startes med et enkelt trykk i stedet for snortrekk og er uten batteri og ledning.

118305 2
Hos AL-KO Ginge A/S har man i tillegg til de mest brukte startsystemer (snortrekk, elstart) som hittil har vært vanlige måter å starte gressklipperen på, kommet med et startsystem som kalles for Touch-N-Mow. Dette systemet krever kun et lett trykk på et håndtak for å starte motoren. Dette gjelder modellene Ginge Comfort 470 B Auto TNM Bio-Combi og Ginge Classic 46 Auto TNM.

Manøvreringen av de selvgående gressklipperne er veldig enkel  på grunn av de store hjulene med kulelager og det ergonomisk utformede håndtaket.
Skaftet på Comfort 470 B Auto TNM Bio-Combi kan også justeres i høyden slik at det passer til brukeren. Innstillingen av klippehøyden på Comfort 470 B Auto TNM Bio-Combi er sentralt regulert og foregår uten bruk av verktøy, men ved hjelp av et fjærpåvirket håndtak. Ginge Comfort 470 B Auto TNM Bio-Combi er svært effektiv. Med sin klippebredde på 46 cm, er den godt egnet for en gressplen på opp til 1.500 kvadratmeter.

Bioklipp eller oppsamler
Ginge Comfort 470 B Auto TNM Bio-Combi kan også benyttes som bioklipper. Bio proppen settes i utkasteråpningen, og takket være den spesielle utformingen av kniven og chassiset, blir gresset veldig finklippet, innen det faller helt ned i bunnen  av plenen. Her blir det avklippede gresset til næringsstoffer i det økologiske kretsløpet, og man slipper å rake etterpå.

Skulle gresset etter ferien bli ekstra langt, bruker man i stedet oppsamleren som er standardutstyr. Den store oppsamleren på 65 liter gir rikelig plass til det avklippede gresset samt til en mengde visne blader når den tid kommer. Oppsamleren er utstyrt med en indikator, som viser når oppsamleren er full, og må tømmes.

Ginge Comfort 470 B Auto TNM Bio-Combi og Ginge Classic 46 B Auto TNM fås hos Ginge-forhandelere.

Bildetekst:

Den selvgående Ginge Comfort 470 B Auto TNM Bio-Comi egner seg godt  for plener opp til 1.500 kvadratmeter. Klipperen  har både nytt startsystem i tillegg til  mulighet for omstilling mellom bioklipp og oppsamler med stor kapasitet.

Ytterligere informasjon hos:
AL-KO Ginge A/S, Boks 340,  N-1401  Ski  Tlf. 64862550  Fax 64862554