Fyrste for en helg?

Press release desember 3, 2009 Lifestyle

På kongelige stier gjennom Europa.

Sove i himmelseng, slentre gjennom slottsparken eller spise i riddersalen! Ønsker du å drømme deg inn i adelens forgangenhet, kan du faktisk bare sjekke inn på et slott eller en borg! Er du en romantiker, livsnyter eller kulturinteressert?  Hotell.com kjenner stedene der konger, fyrster og andre av edel slekt tilbrakte nettene sine.

<b>Italia</b>
Etter en solrik dag, som du enten har tilbrakt som borgfrue eller som flørtende ridder på stranden i Rimini, kan du gå å legge deg standsmessig i det firestjerners hotellet Palazzo Viviani. Dette er et majestetisk Borghotell som ligger i den idylliske byen Montegridolfo. Du bør få med deg den tradisjonelle festen i borgbyen som sørger for middelalderstemning hele året, og som forvandler de små gatene til kunstgallerier og atelier for håndverkere.

<b>Tyskland</b>
Du behøver ikke å krysse den engelske kanalen for å nyte fine engelske tradisjoner. Midt i idylliske Taunus ligger det eksklusive firestjerners Schlosshotel Kronburg. Hotellet ble utformet på oppdrag av Keiserinne Victoria. Hun innførte ikke bare den engelske byggestilen, men også den tradisjonelle ”Afternoon Tea“. Den er, selv den dag i dag, en fast tradisjon på slottet.

<b>Frankrike</b>
Leve livet i Frankrike? Da er First-Class Hotel Chateau de Mazan helt perfekt. Dette er den tidligere boligen til den meget eksentriske Marquis de Sade, og ligger midt i Provence. Det eventyrlige slottet fra det 18.århundre tilbyr perfekte omgivelser for en romantisk opplevelse, med en praktfull hage, et svømmebasseng av tradisjonell stein og med en enestående utsikt til Mount Vernoux. Det ideelle sted for avslapping under Sør-Frankrikes sol.

<b>Spania</b>
Den som ønsker ferie i historiske omgivelser, kombinert med mengder av katalonsk livsglede, kan tilbringe natten i det firestjerners hotellet Parado de Tortosa – en borg fra det 10. århundre i hjertet av byen Tortosa i Øst-Spania. Her kan du slentre gjennom den historiske gamlebyen og se imponerende byggeverk fra forskjellige tidsepoker. Kvelden tilbringes i hotellets maleriske slottshage, der du kan nyte den flotte utsikten til gamlebyen, til elven Ebro og de omliggende fjellene

For mer informasjon vennligst kontakt:
Cordy Griffiths, PR og mediansvarlig for Hotell.com (0044) 20 7019 2268 eller [email protected]

<b>Om Hotell.com</b>
Hotell.com er den norske nettsiden til Hotels.com, verdens mest besøkte online hotellbookingsted. Selskapet opererer i alle større markeder, og kan tilby mer enn 100.000 kvalitetshoteller på nettstedet sitt. På Hotell.com kan du <a href="http://www.hotell.com">bestille billige hotell</a> i en rekke destinasjoner i verden. Blant annet kan du bestille <a href="http://www.hotell.com/hotell-danmark/hotell-k-benhavn/">hotell i København</a>, <a href="http://www.hotell.com/hotell-storbritannia/hotell-london/">hotell i London</a> og <a href="http://www.hotell.com/hotell-new-york/hotell-new-york/">hotell i New York</a>. Hotell.com har et stort, uavhengig fagteam, hvilket betyr at kunden får en nøytral og ærlig vurdering av de ulike hotellene. Reisende kan booke online eller kontakte en av de flerspråklige telefonsentrene på 810 000 13. For mer informasjon om <a href="http://www.hotell.com">billig hotell</a> gå inn på www.hotell.com. Hotell.com wake up happy.

Subjects

Lifestyle