Flere bedrifter bytter fra Great Plains til NetSuite

Press release august 8, 2007 IT

Flere selskaper bytter fra Microsoft til NetSuite. ASP Business Solution har stor suksess med sin on-demand leveringsmodell av ERP- og CRM-programvare.

Logo

NetSuite Inc. en leverandør av on-demand, integrated business management-applikasjonsløsninger som leverer ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management) og e-handelsfunksjonalitet for små og mellomstore bedrifter, samt avdelinger i større selskaper, annonserte i dag at flere mellomstore bedrifter forsetter å migrere til NetSuite fra Microsoft Dymanics GP-løsninger (tidligere kjent som Great Plains).

Bedrifter som nylig byttet fra Great Plains til NetSuite var fra ulike bransjer, inklusive produksjon, salg/distribusjon, handel/service og programvare for datamaskiner. Blant de selskapene som har flyttet over fra Great Plains til NetSuite finner vi Marshall Industries, PeopleNet, TTI Inc., Mountz Inc. og H.T. Maddocks Ltd. Disse selskapene forklarte at byttet var av en rekke grunner, inkludert brukervennlighet, reduserte kostnader på grunn av NetSuites on-demand leveringsmodell og NetSuites helhetssystem, finansiell fremgangsmåte som integrerer ERP, CRM og e-handel.

Programløsningene som brukes av mange middelstore bedrifter klarer ikke å flytte bedriftsdata enkelt mellom avdelingene. Mange mellomstore bedrifter håndterer sin drift via separate, uintegrerte programvareløsninger. En for bokføring, en for lagerstyring, en for salg og en for kundestøtte. Deretter må de bruke flere ressurser på å knytte dem sammen. Kostnaden av implementering, integrering og vedlikehold i slike miljøer kan bli flere ganger så dyrt som selve programvaren.

NetSuite er utviklet for å løse slike komplekse utfordringer. Fordi NetSuite binder ERP, CRM og e-handel sammen i én enkelt, hostet applikasjon, slipper mellomstore bedrifter å sløse tid og penger på integrasjon av separate applikasjoner. NetSuite leverer også en on-demand webbasert tjeneste og fjerner kostnader for vedlikehold og oppgradering av applikasjonen. NetSuites integrerte, avansert funksjonalitet, brukervennlige og webbaserte løsninger er noen av grunnene til at mellomstore bedrifter velger NetSuite fremfor applikasjoner som Microsoft Great Plains.

Subjects

IT