Dublin på billigsalg

Press release oktober 19, 2009 Lifestyle

Fra oktober begynte de første direkteflyene til Norwegian å gå fra Oslo til Dublin. Nå er det mulig å gjøre turen ekstra billig.

Hotels com 125x125 new

Ikke bare tilbys flybilletter til meget gunstige priser, Euroen er svakere og hotellprisene lavere enn på lenge. Noe som betyr mer penger til å kose seg for i en av Europas triveligste hovedsteder.

Faktisk er Dublin den byen som har hatt det største prisfallet på hotellrom av samtlige byer i Hotell.com sin Hotel Price Index. En nedgang på hele 18 % gjør at en nordmann gjennomsnittlig kun betaler 773 kr per rom per natt mot 945 kr i samme periode i fjor*.

Hotell.com har 212 hoteller å velge mellom i alle prisklasser i hovedstaden, og nå kan en få priser helt ned i 295 kr per rom per natt om en bor på tre stjerners hotellet Regency Hotel. Eller for 1035 kroner per rom per natt kan en bo på det luksuriøse fem-stjerneres The Westbury Hotel**.

Bra også for Oslo
Den nye direkteruten er også gode nyheter for norsk økonomi. Nylig viste Avinor sin reisevaneundersøkelse at trafikken til Norge hadde fordoblet seg siden 2003. Mye av dette var på grunn av direkteflyvninger til norske byer som gjør landet langt mer tilgjengelige og attraktivt. Det kom 435.000 utlendinger på feriereise i første tertial 2009, mot 210 000 i første tertial 2003.

Fem ting som må oppleves i Dublin
- Besøk byens største turistattraksjon bryggerimuseet Guinness Storehouse.
- Ta en spasertur langs elven Liffey, Dublins livsnerve.
- Sett deg på en turistbuss og få en god blanding av kulturinforasjon og stand-up.
- Besøk Grafton Street og sidegatene, bare for å se på livet.
- Og selvfølgelig må en innom en ekte Irsk pub for å smake på stemningen – og ølet.

* Hotel Price Index (HPI) gir en objektiv analyse av faktiske priser betalt av kundene på 78 000 hoteller fordelt på over 13 000 steder over hele verden. Den siste HPIen tar for seg tidsperioden januar til juni 2009, og sammenligner med samme periode i fjor. Prisene er vektet i forhold til nasjonalitet og valuta og gir et godt inntrykk av reisevaner og preferanser.

**Priseksemplene ble søkt frem 05.10.09 og er for langhelgen 29.10.09 til 01.11.09. Prisene kan variere.

For mer informasjon vennligst kontakt:
Cordy Griffiths, PR og mediansvarlig for Hotell.com (0044) 20 7019 2268
eller [email protected]

Om Hotell.com
Hotell.com er den norske nettsiden til Hotels.com, verdens mest besøkte online hotellbookingsted. Selskapet opererer i alle større markeder, og kan tilby mer enn 100.000 kvalitetshoteller på nettstedet sitt. På Hotell.com kan du bestille billige hotell i en rekke destinasjoner i verden. Blant annet kan du bestille hotell i København, hotell i London og hotell i New York. Hotell.com har et stort, uavhengig fagteam, hvilket betyr at kunden får en nøytral og ærlig vurdering av de ulike hotellene. Reisende kan booke online eller kontakte en av de flerspråklige telefonsentrene på 810 000 13. For mer informasjon gå inn på www.hotell.com. Hotell.com wake up happy.

Subjects

Lifestyle